۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 45954741

رامین امینی، معاون مدیریت ریسک و بیمه صندوق بیمه کشاورزی گفت: امسال بیش از ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری می‌شود که امنیت غذایی کشور را تحکیم می بخشد.

به گزارش سلام نو، معاون مدیریت ریسک و بیمه صندوق بیمه کشاورزی گفت: بخش کشاورزی همانند دیگر بخش‌ها از شیوع ویروس کرونا تاثیر منفی گرفته است که جبران خسارت‌های ناشی از این بیماری تنها با حمایت‌های دولت امکان پذیر است.

رامین امینی معاون مدیریت ریسک و بیمه صندوق بیمه کشاورزی در خصوص اهمیت کشاورزی در کشور اظهار کرد: بخش کشاورزی  ۱۹ درصد اشتغال کشور معادل چهار میلیون فرصت شغلی را فراهم می‌کند و ۲۰ درصد صادرات غیرنفتی کشور نیز مربوط به بخش کشاورزی است.

وی افزود: در شرایط شیوع بیماری کرونا، بسیاری از معادلات تغییر می‌کند و ممکن است میزان تولید محصولات کشاورزی به دلیل میزان حضور نیروی کار و میزان دستمزد تغییر یابد.

معاون مدیریت ریسک و بیمه صندوق بیمه کشاورزی بیان کرد: به دلیل مسائل قرنطینه‌ای شرایط صادراتی بازارهای هدف محصولات کشاورزی که بسیاری از آنان کشورهای منطقه و همسایه هستند ممکن است دستخوش تغییرات شود.

امینی ادامه داد: خدمات مورد نیاز بخش کشاورزی نیز تحت تاثیر قرار گرفته است، آن چنان که سهم بخش خدمات در اقتصاد کشور ۵۴ درصد است که ۴۰ درصد از آن مربوط به حمل ونقل، عمده و خرده فروشی و همچنین خدمات مربوط به تامین غذاست.

وی با بیان اینکه امسال بارندگی خوبی که در کشور بود به نحوی که تا کنون بیش از ۲۵۰ میلی متر در سال آبی در کشور بارندگی داشته‌ایم خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود حدود ۱۴ میلیون تن تولید گندم در قریب به ۴ میلیون هکتار زمین‌های دیم و حدود دو میلیون هکتار زمین‌های آبی از ۶ میلیون هکتار اراضی زیر کشت گندم داشته باشیم.

معاون مدیریت ریسک و بیمه صندوق بیمه کشاورزی تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی گندم برای هر کیلوگرم ۲ هزارو ۵۰۰ تومان افزایش یافته است که می‌تواند برای تشویق کشاورزان مفید باشد.

وی گفت: طبق پیش بینی  بیش از ۱۰ میلیون تن گندم در سال ۹۹ از کشاورزان خریداری می‌شود که این امر می‌تواند امنیت غذایی کشور را تحکیم بخشد.

امینی مطرح کرد: هم اکنون برداشت گندم از مناطقی از خوزستان و چند استان دیگر آغاز شده است و باید به توان تولیدی این استان‌ها اشاره کرد که در این میان نقش سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان مانند بسیاری از استان‌های دیگر به ویژه در زمینه ارتباط با کشاورزان و اطلاع رسانی کشاورزی درخشان و موجب تقدیر است که از تلاش کشاورزان سخت کوش حمایت می‌کنند.

/میزان

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید