اسپوتنیک گزارش داد رزمایش نظامی جدید ناتو به رهبری کانادا از امروز در لتونی آغاز می‌شود.

به گزارش سلام نو، پس از پایان موفقیت‌آمیز رزمایش نظامی ماه گذشته میلادی ناتو، اکنون یک رزمایش تمرینی دیگر به رهبری کانادا قرار است از امروز (سه‌شنبه) در لتونی آغاز شود.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این رزمایش شش روزه با عنوان "جنگجوی فولادی" یک مانور چند ملیتی است که با رهبری کانادا در لتونی برگزار می‌شود.

این رزمایش و همچنین مانور ماه گذشته با عنوان "نیزه آهنین" بخش از رزمایش‌های حضور پیشرفته "مدافع اروپایی" ناتو است که در بهار امسال برگزار می‌شود. این مانورهای تمرینی نظامی با هدف بهبود همکاری بین کشورهای عضو ناتو مسئول دفاع از مرز شرقی اروپا برگزار می‌شوند.

در ۱۶ مارس سال جاری میلادی، ارتش آمریکا تمامی پرسنل نظامی و تجهیزاتش را به دلیل شیوع ویروس کرونا از اروپا خارج کرد. رزمایش امروز با حضور تنها ۶۰۰ تن از ۱۴۰۰ سربازی برگزار می‌شود که به صورت محلی مستقر هستند.

مانور نظامی امروز در واکنش به الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین توسط روسیه در ۲۰۱۴ راه‌اندازی شده و مابقی رزمایش‌های مدافع اروپا قرار است با ظرفیت‌های کاهش یافته برگزار شود که "نشان‌دهنده همبستگی ائتلاف و تعهد آن در دفاع از اروپا در مقابل تهاجم روسیه" است. همچنین انتظار می‌رود ارتش روسیه با هدف ارزیابی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ناتو در این شرایط نظاره‌گر این رزمایش باشد.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید