کرم 550 میلیون ساله، یکی از اولین موجوداتی است، که بیش از نیم میلیارد سال پیش بر روی این کره خاکی  زندگی می کرده است. چه کسی تصور می کرد، کرمی باستانی پاسخی برای یک شکاف مهم تکاملی باشد؟

رد پای موجودی شبیه کرم در فسیل های قدیمی نزدیک به 550 میلیون سال پیش وجود دارد. محققان براساس مطالعه ای که در Nature منتشر شده، بیان می دارند که این فسیل ها نشانگر ابتدایی ترین شواهد در مورد قدمت حیوانات، جابه جایی و نقل مکان آن هاست. این شواهد نشان می دهند که 550 میلیون سال پیش، حیوانات به تنهایی تصمیم به حرکت و نقل مکان می گرفته اند.

دگر گونی یافته های زمین شناسی

گروهی از دانشمندان، Yilingia Spiciformis را در لایه های سنگی نزدیک شهر چینی ییلینگ کشف کرده اند. این نوع کرم دارای طولی 25 سانتی متری است که قسمت انتهایی بدن آن 50 بند است. این ردپا همچنین نشان می دهد که این موجود در حال حرکت به سمت چیزی یا فرار از چیزی بوده است. نویسنده مطالعه و زمین شناس شیمی ویرجینیا بیان می دارد، حرکت و نقل مکان با هدف حیوانات می تواند، یافته های زمین شناسی را دگرگون کند.

حرکت و جابه جایی این امکان را برای حیوانات فراهم می کرده که نقاط روی زمین را چه به صورت واقعی و چه به صورت فرضی مشخص کنند.

Yiling یکی از اولین موجودات دو طرفه ای هستند، که مانند انسان ها یا اجسام تقسیم شده، تقارن و حرکت دو جانبه دارند. در واقع آن ها زمینه را برای جابه جایی و تفکر حیوانات بزرگتر فراهم می کرده اند. دانشمندان همیشه بر این باور بودند که موجودات دو طرفه حدود 500 تا 600 سال پیش تکامل یافته اند، اما هرگز شواهدی برای اثبات ادعای خود پیدا نکردند.

این رد پاهای فسیل شده، جدول زمانی را برای بسیاری از گروه های اصلی حیوانات که امروزه در کره زمین وجود دارند، فراهم  می کنند.

شیائو بیان می دارد، بی شک انسان ها تأثیر گذارترین موجودات روی زمین هستند، که ردپای عظیمی را به جا می گذارند، نه تنها درحرکت بلکه در بسیاری از فعالیت های دیگر بشر، بسیار تأثیرگذار است و این تأثیرگذاری مربوط به توانایی حرکت اوست.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید