مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات درباره حذف بسته‌های شبانه گفت این کار برخلاف چارچوب قوانینی که برای اپراتورها تعریف شده، نیست.

به گزارش سلام نو، «پیمان قره‌داغی» درباره حذف بسته‌های شبانه اینترنت اپراتورها و افزایش قیمت برخی از بسته‌ها توضیحاتی داد که نشان می‌دهد در حوزه ارائه خدمات اینترنت توسط اپراتورها گرانفروشی رخ نداده و حذف بسته‌های شبانه نیز برخلاف چارچوب قوانینی که برای آن‌ها تعریف شده، نیست.

او اشاره کرد: اپراتورها همیشه با قیمت کمتر از سقف، خدمات خود را ارائه داده‌اند و معمولا قیمت‌های آن‌ها در کف تعرفه می‌چرخد. مشکلی بابت گرانفروشی در اپراتورها نداریم چرا که رصد کردن روزانه وضعیت خدمت رسانی و تعرفه‌های آن‌ها جزو وظایف کاری ماست.

وی همچنین درباره حذف بسته‌های شبانه از سوی اپراتورها در بحران کرونا که نیاز به اینترنت بیشتر از گذشته است، گفت: دست اپراتورها در خصوص تعریف یا حذف بسته‌های اینترنتی یا مکالمه باز است، قانون‌گذار برای آن‌ها مشخص نکرده است که باید چه بسته‌ای را تعریف یا حذف کند.

وی خاطر نشان کرد: البته ما توصیه می‌کنیم که در صورت امکان و وجود بسترهای مورد نیاز بسته‌هایی متناسب با اوضاع بحران کرونا برای مشترکین خود تعریف کنند اما الزامی برای این مورد وجود ندارد. سازمان تنظیم مقررات به عنوان ناظر برای اپراتورها سقف و کف تعرفه معین کرده است و اگر آن‌ها در این چارچوب کار کنند، تخلفی انجام نداده‌اند.

او در ادامه به جزییات تعرفه گذاری برای اپراتورها پرداخت و گفت: طبق مصوبه شماره پنج جلسه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات تعرفه اینترنت اپراتورهای سیار را مشخص کرده‌ایم. سقف تعرفه به ازای هر کیلوبایت برای سیم کارت‌های دایمی چهار دهم ریال است یعنی اگر مشترکی از اینترنت سیار استفاده کند و سیم‌کارت او دائمی باشد اپراتور می‌تواند تا سقف تعرفه، یعنی برای هر گیگابایت مبلغی معادل ۴۱ هزار و ۹۰۰ تا ۴۳ هزار ریال از مشترک دریافت کند.

قره‌داغی با بیان این که طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات تعرفه سقف اینترنت سیم‌کارت‌های اعتباری این مبلغ بیش از ۶ هزار و ۲۰۰تومان است، افزود: این مبلغ سقف تعرفه اپراتورها بوده که تاکنون مبلغ دریافتی کمتر از این مقدار بوده است. اپراتورها تعرفه کف مبلغ ندارند و به استناد مصوبه ۲۴۹ کمیسیون تنظیم مقررات در مورد تعرفه‌هایی که کف مبلغ در آن‌ها لحاظ نشده است، می‌تواند یک چهاردهم سقف تعرفه، برای سیم کارت‌های دائمی خود که مبلغی نزدیک به سه هزار تومان و برای سیم کارت‌های اعتباری مبلغ چهار هزار و پانصد تومان می‌شود اعمال تخفیف کند.

وی با تاکید بر این که اگر اپراتورها کف و سقف تعرفه را رعایت نکنند در هر دو مورد تخلف کرده‌اند، افزود: همچنین در این مصوبه گفته شده اپراتورهای مسلط (اپراتورهایی که بیش از ۲۰درصد سهم بازار را دارند) می‌توانند با دریافت مجوز از سازمان تنظیم به مبلغ نهایی خود که چیزی حدود سه هزار تومان (مبلغ دقیق ۲۹ هزار و ۹۶۰ریال) است نیز ۲۰ درصد تخفیف اعمال کنند. هر اپراتور در سال می‌تواند هشت مرتبه برای پنج بسته از سازمان تنظیم مقررات مجوز دریافت کند.

مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده تصریح کرد: با اعمال این تخفیف کف تعرفه ما برای هر گیگ اینترنت سیم‌کارت‌های دائمی دو هزار و ۴۰۰ تومان و برای اعتباری‌ها نزدیک سه هزار و ۸۰۰ تومان است. اپراتورهای دیگر مانند رایتل که اپراتور غیر مسلط به حساب می‌آیند می‌توانند این تخفیف را تا ۴۰ درصد هم اعمال کنند که عدد به دست آمده می‌شود تقریبا به ۱۸۰۰ تومان می‌رسد.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید