۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
کد خبر: 45688129

بدن‌سازی برای نوجوانان بدون نظارت مربی آگاه و با تجربه می تواند مشکلات متعددی در دوران رشد و بلوغ به وجود بیاورد همچنین مصرف مکمل‌های غذایی و داروهای تقویت کننده نیز مشکل دیگری است که نباید آن را دست کم گرفت.

نوجوانان تا سنین ۱۶ سالگی در مرحله رشد خود هستند. به این مفهوم که تراکم استخوانی در بدن آن‌ها هر روز رو به افزایش است و وارد شدن هر گونه فشار مضاعف روی استخوان‌ها می‌تواند در روند رشد استخوانی مشکل ایجاد کند

نوجوانان عزیز سعی کنند کمتر از وزنه های سنگین استفاده کنند و همچنین مصرف مکمل های غذایی حتماً باید زیر نظر پزشک تغذیه باشد تا هورمون های رشد شما را با مشکل مواجه نسازد.

استفاده از وزنه های خارج از توان شما نوجوانان ورزشکار موجب آسیب دیدگی شما خواهد شد. پس برای رسیدن به اهدافتان با صبر تمرینات خود را انجام دهید.

سعی کنید از برنامه غذایی خود کربوهیدرات را حذف نکنید و از مصرف زیاد پروتئین خودداری کنید و کالری غذاهای خود را افزایش دهید. استفاده از رژیم غذایی متعادل با انواع سبزی‌ها، غلات و پروتئین‌ها توصیه می شود.

از ایجاد مشغله فکری بدن سازی و اتلاف وقت در این زمینه خودداری کنید و در این سنین بیشتر به جنبه دیگر زندگی خود نیز دقت کافی داشته باشید. شما می توانید بدن سازی را چند سال بعد انجام دهید اما بعضی از کارها را نمی توان بعداً انجام داد.

معایب عمومی بدن‌سازی

بعضی از بدن‌سازان نوجوان بعد از مدتی برای همیشه این ورزش را کنار می گذارند زیرا نکات مهم ولی ساده فوق را رعایت نمی کنند و به اجبار از باشگاه خدا حافظی می کنند.

بدن‌سازی و جنبه شخصیتی

عدم رضایت از اندام یکی از درگیری های فکری بدن سازان است و عموماً نسبت به اندام و ظاهر بدن خود رضایت ندارند و فکر می کنند چاق یا لاغر و یا عضلات کمی دارند.

بدن‌سازی و محدود شدن زندگی روزانه

هنگامی که به بدن سازی به صورت حرفه ای مشغول می شوید آزادی های فردی شما کمتر خواهد شد و باید بیشتر وقت خود را در این ورزش صرف کنید و امکان دارد زمانی برای انجام دیگر فعالیت های زندگی خود نداشته باشید.

بدن سازی و حس جدایی از جامعه

به علت اقلیت جامعه بدن سازان و ورزشکاران در جامعه شما نیز در اقلیت قرار خواهید گرفت و حس جدایی از جامعه به شما دست خواهد داد. با اینکه تعداد باشگاه ها زیاد است اما به دلیل اینکه همه عموم جامعه ورزشکار نیستند شما با شروع این ورزش جزئی از اقلیت جامعه خواهید شد.

بدن‌سازی و اولویت گذاری اشتباه

در زندگی اولویت های مهم دیگری نیز وجود دارد که از بدن سازی مهم تر هستند و شما می توانید زندگی خودتان را به آن اختصاص دهید. بهتر است به بدن سازی به دید یک سرگرمی نگاه کنید.

معایب بدن‌سازی بانوان

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است، هورمون بدن‌سازی یا همان تستسترون در مردان وجود دارد و زنان در حالت عادی هیچ ترشح هورمون تستسترونی ندارند. به همین دلیل مصرف خارجی این هورمون ممکن است عوارض مخصوص به خودش را داشته باشد.

استفاده از هورمون‌های بدن‌سازی

در صورت استفاده از هورمون های بدن سازی توسط بانوان به علت وجود هورمون های مردانه در این هورمون ها ظاهر زنانه این بدن سازان مردانه می شود. این اندام‌هایی که مشاهده می‌کنید نتیجه انتخاب‌های خود ورزشکاران است. اگر می‌خواهید شما هم به این اندام برسید باید قبول کنید که از هورمون‌های مردانه مخصوص بدن‌سازی استفاده کنید.

کاهش چالاکی بدن

برای جلوگیری از کاهش چالاکی بدن از تمرکز بر یک قسمت از بدن خودداری کنید و تمرکز خود را بر قسمت های مختلف معطوف کنید. سعی کنید همه بدن خودتان را با استفاده از ورزش‌های حرفه‌ای و تمریناتی که مربیان برای شما برنامه‌ریزی کردند، عضله سازی کنید در نتیجه نه تنها چالاکی کمی نخواهید داشت بلکه به حجم عضلات شما افزوده می شود.

باور اشتباه در خصوص تبدیل چربی به عضله با بدن‌سازی

در بدن سازی چربی به عضله تبدیل نخواهد شد بلکه چربی ها آب شده و عضلات از زیر چربی ها بیرون خواهد آمد. ورزش کردن موجب رشد عضلات خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید