۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
کد خبر: 45636113

در دنیای امروزی که انسان ها در جوامع مختلف درگیر فضای مجازی و کار و تلاش برای کسب درآمد هستند کمتر به زندگی کردن می پردازند.دنیای مد ولباس در اواخر قرن هجدهم میلادی با گسترش کارخانجات بافندگی و نساجی به اوج خود رسید و با تغییرات شگرفی روبرو گشت جهش چشم گیر و شگفت انگیز دنیای فشن از قرن بیستم با برند های معروف عمومی شد مردم را با خود همگام ساخت تحولات دنیای مد طرفداران بسیاری را با خود هم قدم کرد .

هرفردی باید سبک شخصی خود را به وجود آورد وبه منظور نشان دادن آن ،لباس ها وکمد لباس هایش را سامان دهی کند. آنچه می خرید تعیین کننده سبک شماست.سبک سازی فرآیندی تدریجی است وهمچنان زمانی شکل می گیرد که مواردی را می یابید وجمع آوری می کنیدکه با تصویر کلی شما از خودتان هماهنگی دارد.نوع وتعداد لباس ها وزیور آلاتی که می توانید بخرید وبه کمدتان بیفزایید،بی پایان است.

اگر شما در حوزه مد و لباس فعال هستید اهمیت استایل شناسی را بهتر درک میکنید استایل شناسی مد سبب می شود تا جریان های مد و لباس در دهه های مختلف را بشناسیم پس نا گفته پیداست استایل شناسی نقش بسزایی در شناخت و فهم دنیای صنعت مد دارد .

چه چیزی ممکن است بخشی از سبک زندگی شما باشد؟

خیلی چیزها از جمله روش زندگی که آیا شما مجرد هستید ودر شهری بزرگ زندگی می کنید یا مادر سه فرزند ومسئولیت امور خانه را بر عهده دارید؟ هنگام تعطیلات به اماکن تاریخی می روید یا کنار دریا؟ پاسخ به این سوالات روش زندگی تان را شرح می دهد وسپس،به تعیین کردن سبک شخصی شما کمک می کند.

آرزوی چند سال جوان تر شدن کاملا طبیعی است ونحوه پوششتان یکی از راه هایی است که می تواند شما را به این خواسته برساند.هیچ اشکالی ندارد که بخواهید آخرین مد روز رابپوشید ولی لباس هایی را انتخاب کنید که مناسب سن تان باشد. افراد براساس حرفه شان نوع پوششان را برمیگزینند لباس فرم افرادی که در یک اداره کار می کنند با لباس افرادی که در یک فروشگاه یا مدرسه فعالیت دارند متفاوت است.اگر چه ناگزیرید طبق محدودیت های صنعت بخصوصی که در آن فعالیت دارید عمل کنید باید بتوانید بدون توجه به شکل لباس فرمتان سبک خود را نیز نشان دهید.

چه یک فرد ستی باشید یا نباشید،لباس شما بازتابی از نگرش ورفتارتان است.با استفاده از نحوه پوششتان ویژگیهای شخصیتی خود را ابراز کنید. کارهایی که در اوقات فراغت انجام می دهید نیز تعیین کننده ظاهر وتیپ شماست.چه در حال انجام وظیفه تان باشید وچه در حال قدم زدن در ساحل لباس هایتان شخصیت وامور مورد علاقه شما را بازتاب می دهد.

چرا استایل های هنری؟

استایل هنری یا تیپ هنری یا فیگور هنری یا هر اسم دیگری که بر آن بگذاریم، در واقع نوعی تفکر است و مصداق بارز  یک مفهومی خلاق است که با ظاهر و دنیای رنگ و پارچه به نمایش در می آید. هر ظاهری، ماحصل نوعی ایدئولوژی و نگرش است و به همین خاطر، با استایل شناسی و تیپ شناسی تا حدودی میتوان به رگه هایی از جهان بینی و سبک زندگی و شخصیت یک فرد پی برد. اگر چه علم این موضوع را تایید نمی کند! خیلی ها دوست دارند تا استایل هنری متفاوتی داشته باشند و به همین خاطر، با اضافه کردن اکسسوری هایی با فلزات خاص  یا پوشیدن لباس هایی خاص، همواره در دهه های مختلف خود را واسطه به جریان فکری یا هنری خاصی نشان دادند.

استایل هنری، همچون تیپ اسپورت و استایل های خیابانی رنگارنگ، مخاطبان بسیاری در سراسر جهان دارد. در واقع یکی از استایل ها نانوشته ، همین استایل هنری است. اغلب این استایل را در تیپ های کژوال و غیر رسمی هنرمندان به ویژه فعالان صنعت موسیقی و سینما و حتی ورزشکاران شاهد هستیم که تلاش میکنند تا با این استایل ها، به نوعی خود را متفاوت از طیف عامه مردم نشان دهند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید