قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی از سرگیری فعالیت مشاغل پرخطر در ایام کرونا را مشروط به امضای تعهدنامه کتبی بهداشتی و شغلی کرد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، شروع به کار اصناف مشروط به ثبت‌نام و اخذ تعهد التزام به اجرای ضوابط سلامت مصوب وزارت بهداشت است.

به گزارش سلام نو، حسین مدرس خیابانی ظهار کرد: همانگونه که در اطلاعیه شماره چهار کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا آمده است، اصناف در صورت تمایل می‌توانند با ثبت‌نام و اخذ تعهد نسبت به اجرای دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا در طرح فاصله‌گذاری هوشمند شروع به کار کنند.

قائم‌مقام وزیر صمت ضمن قدردانی از همراهی مردم در کاهش ترددهای غیرضروری و تاکید بر استمرار اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی به عنوان مهمترین راهکار کنترل همه‌گیری ویروس کرونا که مورد تاکید وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا است، گفت: آغاز به کار مشاغل «غیر پرخطر» مشروط به اخذ تعهد برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی از تاریخ 23 فرودین در استان‌های کشور و از 30 فروردین در تهران است.

مدرس خیابانی اضافه کرد: برای شروع فعالیت مشاغل کم‌خطر در طرح فاصله‌گذاری هوشمند، کلیه واحدهای صنفی از صبح جمعه (22 فروردین) می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir به منظور دریافت دستورالعمل سلامت محیط کار، شاغلان، مشتریان و تأیید تعهدنامه بصورت الکترونیکی برای التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا ثبت‌نام کنند.

وی گفت: اصناف پس از تأیید تعهدنامه التزام به رعایت دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا بصورت الکترونیکی و اخذ کد بهداشتی از طریق سامانه salamat.gov.ir و نصب آن در واحد صنفی خود، می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

مدرس خیابانی افزود: بر اساس هماهنگی بعمل‌آمده با وزارت بهداشت، دستورالعمل‌های سلامت محیط کار، شاغلان و مشتریان برای کلیه مشاغل و اصناف در جهت مقابله با کرونا، در سامانه markazsalamat.behdasht.gov.ir در دسترس عموم اصناف و مردم قرار گرفته و برنامه‌ریزی لازم برای نظارت و بازرسی در اجرای این دستورالعمل‌ها به عمل آمده است که طی روزهای آینده برای اطلاع عموم اعلام خواهد شد.

به گفته قائم مقام وزیر صمت، کلیه واحدهای تولید در بخش‌های مختلف صنف، صنعت، توزیعی و خدمات فنی که برای تامین مایحتاج عمومی و نیاز ضروری مردم از جمله مواد غذایی، خدمات فنی و تعمیر لوازم خانگی و منزل از بدو شروع بحران کرونا در حال خدمات‌رسانی به مردم بوده‌اند کماکان در چارچوب دستورالعمل بهداشتی ابلاغی مجاز به فعالیت در این حوزه‌ها هستند.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های صنفی که از بدو شروع بحران ویروس کرونا به دلیل شرایط محیطی و تجمع جمعیت در آن واحدها فعالیت‌های پرخطر اعلام شده و تعطیل شده‌اند، تا اعلام عادی شدن شرایط از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل خواهند بود.

به گفته وی، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فعالیت‌های پرخطر برای شیوع کرونا در حوزه اصناف شامل آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی و سالن‌های مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم‌نت، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و تریا، اماکن اقامتی، هتل‌ها، استخر، سونا، ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی، سینماها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی است.

قائم مقام وزیر صمت در پایان ضمن تشکر از کلیه واحدهای تولیدی که برای تامین معیشت مردم تاکنون فعالیت کرده‌اند، بر ضرورت توجه و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتیِ ابلاغی به اصناف کم‌خطر که در روزهای آینده اقدام به بازگشایی می‌کنند، به منظور مقابله با شیوع کرونا، تأکید کرد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید