ذات هنر همیشه با مردم در آمیخته است و عملاً اگر مردم نباشند، نه هنری وجود دارد نه هنرمندی، مهمترین موضوعی که در این روزها مردم به خاطر شیوع ویروس کرونا مجبورند تا در خانه هایشان بماند، بهترین موقع برای حضور هرچه بیشتر هنرمندان  در کنار مردم است.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : به نظر می رسد که هنرمندان در این روزهای سخت کرونایی به خوبی در کنار مردم حاضر شده اند و رسالت هنر را به درستی به منصه ظهور گذاشته اند، برگزاری کنسرت های آنلاین، تئاتر های آنلاین، انتشار هر روز یک فیلم در شبکه نمایش خانگی خود گواه بر همین موضوع است.

چند روز پیش از آغاز سال جدید، دکتر صالحی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد در توئیتی، برای در خانه نگه‌داشتن مردم، به طرح انتشار هر روز یک فیلم سینمایی در شبکه‌ نمایش خانگی اشاره کردند.

در این روزها که برای مردم در خانه ماندن و خود قرنطینگی امری سخت و تحمل ناپذیر شده، می‌توان گفت این راهکار جناب وزیر به قطع یقین یکی از مناسب‌ترین راهکارهای ممکن برای بیرون نرفتن و مقابله با کرونا ویروس یا همان کوئید۱۹ است.

طرح جناب صالحی که فی‌الحال خیلی مورد استقبال قرار گرفته، از چند جهت حائز اهمیت است :

۱) به دلیل اینکه عدم اکران فیلم‌های سینمایی تا مدتی نامعلوم، ضرر بزرگی به تهیه کنندگان وارد می‌کند؛ تعدادی از آن‌ها قصد دارند فیلم‌شان بدون اکران در سینما در صف پخش شبکه نمایش خانگی قرار بگیرد، تا بلکه به قول خودشان جلوی ضرر را بگیرند و همان طور که شاهد آن نیز هستیم فیلم‌های خوبی در حال پخش در شبکه‌ نمایش خانگی هستند زیرا درآمدزایی از فیلم به انحصار شبکه‌ نمایش خانگی افتاده است، که البته سود کمی هم ندارد!

۲) پیشنهاد پخش هر روز یک فیلم در شبکه نمایش‌خانگی باعث دلگرمی صاحبان آثار توقیفی نیز شده، چون تا به این لحظه، هم قول پخش چند فیلم توقیفی داده شده و هم برخی از آن‌ها پخش شده است‌، این اتفاق گام بزرگی در سینما به‌شمار می‌آید، زیرا این نوید را به فیلمسازان می‌دهد تا بتوانند با ترس کم‌تری به کارشان ادامه دهند، مسئله توقیف فیلم‌ها به معضلی تبدیل شده که گاه باعث می‌شود سرمایه‌گذار از همکاری با فیلمسازان صرفه نظر کند، علی الخصوص وقتی که فیلمساز جوان باشد‌.

۳) یکی دیگر از مزایای طرح آقای وزیر که هدف اصلی نیز محسوب می‌شود، توانایی نگه‌داشتن مردم در منزل است، این طرح تا به اینجا کار توانسته به زیبایی هر چه تمام‌تر این مهم را محقق سازد، وزارت ارشاد با پخش فیلم‌های پرطرفدار و محبوب مردم را پای این رسانه‌ نشانده تا روزهای خودقرنطینگی کسل کننده‌تر از آنچه که هستند، نباشند.

چند روز گذشته نیز محمدحسین مهدویان کارگردان جوان و موفق سینما در صفحه‌ی اینستاگرامش از پخش فیلم سینمایی «ماجرای نمیروز۲ : رد خون» در شبکه‌ی نمایش خانگی در هفته‌ی سوم فروردین خبر داد.

این یعنی برنامه‌ریزی دقیق و منظم برای پخش آثار موفق سینما که نشان از اهمیت دادن وزارت ارشاد به مردم و‌ سینماگران است که؛ این حرکت به شدت زیباست و انگیزه‌ها را افزایش می‌دهد.

علاوه‌بر موارد ذکر شده، طرح وزیر و تعطیلی موقت سینما، همگی دست به دست هم داده‌اند تا رونق شبکه‌ نمایش خانگی بیش از پیش شود، طبعاً موارد ذکر شده در افزایش درآمد این رسانه تاثیر به سزایی گذاشته‌اند، زیرا؛ با وقوع اتفاقات فعلی قطعا عده‌ای از مخاطبان سینما نیز جذب شبکه‌ نمایش خانگی می‌شوند که شاید حتی با باز شدن سینما همچنان این رسانه را دنبال کنند.

از فیلم‌هایی که تا به امروز پخش شده و یا در برنامه پخش هستند؛ می‌شود به : رحمان۱۴۰۰ اثر منوچهر هادی ، ایده‌ی اصلی اثر آزیتا موگویی ، شاه‌کش اثر وحید امیرخانی ، مارمولک اثر کمال تبریزی ، دختر شیطان اثر قربان محمدپور و ... اشاره کرد.

به امید تعامل هر چه بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد با مردم و سینماگران.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید