کنسرت‌های آنلاین در این روز‌های سخت و طاقت فرسا، ایده‌ای درجه یک است که از جانب روزبه نعمت اللهی خواننده جوان کشومان مطرح شده و این روزها درحال اجرا توسط هنرمندان برجسته‌ ‌کشور است؛ این کنسرت‌های آنلاین به خاطر تفاوت سبک‌های خوانندگانش و رایگان بودنش در جلب و جذب مخاطب و سرگرم نگهداشتن آن‌ها تاثیر بسزایی داشته است.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران از ۸ فروردین ماه کنسرت‌های آنلاین و ویژه برنامه نوروزخانه در برج میلاد آغاز شده است.

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری شهرداری تهران و به همت موسسه فرهنگی هنری جام سبز برج میلاد به مدت ۲ هفته میزبان هنرمندان برای اجراهای صحنه‌ای شده است.

بر این اساس، امید حاجیلی (۸ فروردین)، مهدی جهانی (۹ فروردین)، روزبه بمانی (۱۰ فروردین)، گروه استاد اسداللهی (۱۱ فروردین)، رضا یزدانی (۱۲ فروردین)، گروه رستاک (۱۳ فروردین)، حمید عسگری (۱۴ فروردین)، گروه گیل و آمارد _ ناصروحدتی _ (۱۵ فروردین)، مهدی یغمایی (۱۶ فروردین) روی صحنه رفته‌اند.

گروه ژوانا _ سعدالله نصیری _ (۱۷ فروردین)، حمید حامی (۱۸ فروردین)، لیان بوشهر (۱۹ فروردین)، سینا سرلک (۲۰ فروردین)، اشوان _ اشکان خدابنده لو _ (۲۱ فروردین) نیز بدون حضور تماشاگر و پخش به صورت آنلاین از طریق سایت www.tva.ir از ساعت ۲۱ به روی صحنه خواهند رفت‌.

این برنامه به چند دلیل از برنامه‌های درست و زیبای فرهنگی به شمار می‌رود‌:

۱) برای در خانه ماندن علاوه‌ بر رفع نیازهای جسمی از جمله خوراک و پوشاک، باید غذای روح که موسیقی نیز از جمله‌ی آن است؛ تامین شود‌‌‌.

می‌توان گفت، اجرای زنده در این شرایطی که مردم از شدت خودقرنطینگی ممکن است دچار افسردگی شوند؛ یک ابتکار عمل زیباست، که تا امروز نیز توانسته مردم را خوشحال کند‌.

۲) شاید عده‌ای در شرایط قرنطینه بتوانند برای اولین بار کنسرت را تجربه کنند؛ زیرا در شرایط عادی با قیمتی که بلیط کنسرت‌ها دارند این تفریح لوکس محسوب می‌شود، اما همان‌طور که اشاره شد این طرح و ایده‌ی جالب باعث شده تا عده‌ای برای اولین مزه‌ کنسرت را بچشند.

۳) با برگزاری این اجراها، خون جدیدی در رگ‌ بازار موسیقی تزریق شده و باعث می‌شود‌ که رقابت‌ بین خوانندگان جان بگیرد؛ زیرا تمامی این هنرمندان خوش‌‌ صدا برای داشتن بیشترین مخاطب و جلب رضایت بینندگان عاشقانه و خالصانه می‌جنگند.

۴) این برنامه با انتخاب درست خوانندگان، تمامی رده‌های سنی و سلیقه‌ها را جذب خود می‌کند؛ زیرا خوانندگانی مثل حمید عسکری و روزبه بمانی در سبک پاپ، سینا سرلک در سبک سنتی و سنتی‌پاپ، رضا یزدانی سبک راک و پاپ‌ راک و در نهایت استاد ناصر وحدتی نیز در سبک فولکلور و محلی است.

این انتخاب درست و هوشمندانه‌ خوانندگان، باعث استقبال زیادی از سوی مردم شده که قابل ستایش است.

علاوه‌بر خوانندگانی که در این برنامه مفرح و زیبا حضور دارند؛ هنرمندانی چون فرزاد فرخ نیز کنسرت رایگان برگزار کرده اند که مخاطبین قابل توجهی را جلب کرده‌‌اند.

این برنامه‌ها با اجرای موسیقی‌های متناسب با حال و هوای مردم، باعث بالا رفتن سطح روحیه‌‌ها نیز می‌شود که این به معنی بهتر شدن حال جامعه‌ نیز می‌باشد‌.

با برگزاری این برنامه‌ توقع‌ها از مسئولین فرهنگی بالا رفته است. از این به بعد مردم در تعطیلات از مسئولین فرهنگی توقع تکرار چنین برنامه‌هایی را دارند.

به امید اینکه مسئولین فرهنگی کشورمان روز به روز با ایده‌های مناسب‌تر در پی گسترش فرهنگ جامعه باشند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید