آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله علوی گرگانی دو مرجع تقلید شیعیان در خصوص رفع بلای ویروس کرونا توصیه هایی به مردم ارائه کردند.

به گزارش سلام نو، آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در پیامی با تبریک در پیش بودن ایام فرخنده میلاد مبارک حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه) و ایام نیمه شعبان به عموم مردم، اظهار داشت: سزاوار است در شب نیمه شعبان همۀ مردم در خانه های خود دست به دعا بردارند و خدا را به آن حضرت و اجداد طاهرینش قسم دهند و سلامتی هر چه زودتر بیماران و پایان این بلای همه جا گیر را از او بخواهند و مطمئن باشند این دعاها به هدف اجابت نزدیک است.

وی ضمن توصیه مجدد عموم مردم به رعایت توصیه های بهداشتی، بار دیگر از تلاش های کادر درمانی، پزشکان و پرستاران در مقابله با بیماری کرونا و نجات مبتلایان تقدیر و بیان کرد: بهترین سپاسگزاری از کادر پزشکی و درمانی عمل به توصیه های آنان است، مردم عزیز ما همچنان که تاکنون توصیه های مسوولان بهداشتی و کادر درمانی را رعایت کرده اند، از این به بعد نیز به این توصیه ها عمل کنند و حتی الامکان از خانه های خود جز به هنگام ضرورت خارج نشوند.

مرجع تقلید شیعیان همچنین تلاش های خالصانه گروه های جهادی مرکب از طلاب و روحانیون جوان، دانشجویان و بسیجیان در همکاری با کادر پزشکی را ستایش کردند.

آیت الله مکارم شیرازی هدایایی را به گروه های جهادی مقابله با بیماری کرونا و همچنین خانواده هایی که عزیزان خود را در این راه از دست داده اند، تقدیم کرد.

توصیه آیت‌الله علوی‌گرگانی برای رفع کرونا

همچنین برخی از مجموعه‌های مردمی درباره راه‌های گرامیداشت روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) از محضر حضرت آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان سوال داشته اند.

بنابر این گزارش، آنچه در ادامه می آید شرح سوال و نظر معظم له است:

پرسش:

«مسئول محترم دفتر حضرت آیت الله علوی گرگانی دامت برکاته؛

سلام علیکم

اعیاد شعبانیه مبارک

احتراما در شرایطی که به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا بسیاری از خانواده های محترم نگرانی و تشویش فکری دارند، برخی از مجموعه های مردمی و نیز علاقمندان به ساحت مقدس حضرات معصومین علیهم السلام در نظر دارند در روز یازدهم شعبان المعظم، مصادف با زادروز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام که روز جوان نیز نامیده شده، با تمسک به قرآن کریم، خداوند متعال را به مقام و جایگاه حضرت علی اکبر علیه السلام قسم دهند تا به زودی شر این ویروس از جوامع بشری کوتاه و بیماران شفای عاجل پیدا کنند.در این راستا بنا است موارد زیر به صورت عمومی اعلام شود:

_قرائت عمومی یک سوره از سوره های مبارکه قرآن کریم و هدیه به حضرت علی اکبر علیه السلام

_قرائت یک سوره توسط جوانان به نیت سلامتی والدین

_قرائت یک سوره توسط توسط والدین برای سلامت و عاقبت بخیری جوانان

لذا تقاضا داریم نظر مبارک حضرت آیت الله علوی گرگانی در این خصوص را اعلام فرموده و معظم له در خصوص قرائت کدام سوره از سوره های مبارکه قرآن کریم در محورهای سه گانه فوق ، ما را راهنمایی فرمایند.

پیشاپیش از ارائه رهنمود معظم له نهایت تشکر را داریم.»

پاسخ معظم له:

در پی درخواست جمعی از ارادتمندان به ساحت مقدس حضرات معصومین علیهم السلام از حضرت آیت الله علوی گرگانی دامت برکاته در خصوص تمسک به قرآن کریم در روز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام(روز جوان) به منظور هدیه به ساحت مقدس آن حضرت و نیز عافیت و عاقبت بخیری جوانان و  همچنین سلامت و عافیت والدین گرامی؛معظم له بر اساس تقاضای مذکور رهنمودهایی به شرح زیر ارائه فرمودند:

_قرائت عمومی سوره مبارکه صف و هدیه به ساحت مقدس حضرت علی اکبر علیه السلام؛

_قرائت سوره مبارکه واقعه توسط جوانان عزیز به جهت سلامت و عافیت والدین محترم و همچنین رحمت و مغفرت واسعه برای والدین محترمی که از دار دنیا رفته اند؛

_قرائت سوره مبارکه الرحمن توسط والدین گرامی به جهت عافیت و عاقبت بخیری جوانان عزیز.»

/تسنیم

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید