۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 44434574

آنفولانزا و گلو درد بیماری های شایعی هستند که در طول زندگی بارها با آن ها مواجه می شوید. اما افرادی نیز هستند که به بیماری های جدی، مزمن یا بسیار نادر مبتلا هستند. احتمالاً هرگز در مورد پنج اختلالی که در لیست زیر آورده شده، نشنیده اید. این ها پنج تا از عجیب ترین اختلال ها در جهان هستند.

1. پیکا

افرادی که از اختلال خوردن، پیکا، رنج می برند، اشتیاق مقاومت ناپذیری نسبت به خوردن چیزهای غیرقابل خوردن دارند. تفاوت بزرگ آن با سایر اختلالات خوردن مانند بی اشتهایی در این است که پیکا موجب کاهش وزن نمی شود. هنوز مشخص نیست چه چیزی باعث ایجاد این اختلال می شود. از آنجا که بیماران مواد غیر قابل احتراق مانند سنگ، لنت های تمیز کننده و باتری ها را می خورند، این بیماری می تواند منجر به آسیب شدید در دستگاه گوارش شود. خوشبختانه با کمک روان درمانی می توان علائم این بیماری را کاهش داد.

2. سندرم کوتارد (توهم کوتار)

سندرم کوتارد، سندرم راه رفتن نیز نامیده می شود. افرادی که از این بیماری رنج می برند فکر می کنند، روح یا اندام های مهم خود را از دست داده اند یا اینکه دیگر خون ندارند. این بیماری اغلب نتیجه یک رویداد آسیب زا یا اسکیزوفرنی است.

3. میکروپسیا

میکروپسیا همچنین به عنوان سندرم آلیس در سرزمین عجایب شناخته می شود. بیمارانی که از این بیماری رنج می برند، بعضی اوقات چیزها را بسیار کوچکتر از اندازه واقعی شان می بینند. دلیل این امر این است که مغز آن ها تصویری را که با چشمانشان گرفته می شود، به درستی تشخیص نمی دهد. این بیشتر به دلیل دید ضعیف دید در تاریکی یا در اثر حمله میگرن اتفاق می افتد. این بیماری بیشتر در کودکان بین 5 تا 10 سال مشاهده می شود. میکروپسیا همچنین مانند صدا و لمس، سایر سیگنال های مربوط به مغز را تحت تأثیر قرار می دهد.

4. تری متیل آمینوریا

افرادی که از این بیماری رنج می برند، بوی بدن بسیار ناخوشایندی دارند. این اختلال ناشی از ژن های بد و بهداشت نامناسب است. یک ژن معیوب مقصر این کار است. این باعث می شود بدن پروتئین کافی تولید نکند. به همین دلیل، ماده مضر به نام تری متیل آمین تجمع یافته و باعث بوی بد می شود. دوز کم آنتی بیوتیک و رژیم غذایی تنظیم شده می توانند به کاهش بو کمک کنند، اما هنوز این بیماری به طور کامل درمان نشده است.

5. بیماری مورژلون

احساس خارش آزاردهنده حسی است که افراد مبتلا به بیماری مورگلونس به طور مداوم تجربه می کنند. علاوه بر درد و خستگی مفاصل، آن ها خارش های وحشتناکی نیز تجربه می کنند. این افراد فکر می کنند موجودات ریز و درشتی در زیر پوست شان قرار دارد که سعی در بیرون آمدن دارند. در نتیجه خاراندن بیش از حد، زخم های پوستی در بدن آن ها ایجاد می کند. محققان کاملاً متعجب هستند زیرا خارش را نمی توان به صورت علمی توضیح داد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید