امیرحسین رستمی دوشنبه شب مهمان ویژه‌ برنامه‌ی فرمول یک و علی ضیا بود که گفتگوی‌شان به خاطر مطالبه‌گری‌های رستمی از دولت، قطع شد، نکته عجیب این بود که وقتی برنامه دوباره روی آنتن رفت رستمی دیگر در استودیو نبود و بی‌احترامی به مخاطب و میهمانِ تلویزیون در آخرین دوشنبه‌ی ‌سال کمی که نه، باید گفت خیلی ناراحت کننده است، باید دید ریاست محترم صداوسیمای جمهوری اسلامی چه واکنشی به این اتفاق نشان خواهند داد، تکرار این اتفاقات باعث دلگیری مردم و هنرمندان از تلویزیون می‌شود که نتیجه‌ی این اتفاقات می‌شود ریزش مخاطب!

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : دوشنبه شب امیرحسین رستمی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون مهمان برنامه‌ی فرمول‌یک بود، فرمول یک، ویژه برنامه‌ی شبکه‌ی یک با اجرا و تهیه‌کنندگی سید علی ضیا است که هر شب ساعت ۲۲ روی آنتن می‌رود، پخش فصل جدید این ویژه برنامه از ۲۴ سفند آغاز شده است.

این ویژه برنامه دوشنبه شب، با حضور امیرحسین رستمی طبق روال عادی بود و روند معمولش را پیش می‌رفت اما ناگهان بازیگر سریال محبوب لیسانسه‌ها تصمیم گرفت نکاتی را بگوید یا به قولش سوالاتی را که نه تنها برای خودش بلکه برای مردم نیز پیش آمده را از مسئولین بپرسد، وی مشغول مطرح کردن سوالاتش و بحث با ضیا بود که برنامه قطع شد، بعد از اندکی مکث، دوباره برنامه روی آنتن رفت و آقای مجری گفت به دلیل عدم همخوانی صحبت‌های آقای بازیگر با رسالت و محتوای برنامه بقیه‌ی گفتگوی ما بماند برای بعد و در یک برنامه‌ و زمانی مناسب‌تر.

بعد از قطع شدن این گفتگو شاید سوالاتی برای مردم مطرح شود، چرا باید برنامه قطع شود؟ مگر رستمی به شخصی توهین کرد؟ مگر حرف غیرمعقول یا غیرمعمولی زد؟ آخر مگر سوال‌های وی سوال دیگر مردم نبود؟ به نظر می‌رسد آزادی بیان مهم‌ترین چیزی است که تلویزیون نبودش را را احساس می‌کند.

مطرح کردن درد مردم با لحن و ادبیاتی محترم به معنی القای ناامیدی یا تشویش اذهان عمومی نیست! مطالبه‌گری حق مردم از مسئولین است، رستمی نیز در صحبتش گفت که تنها دلیل آمدنش در این وانفسا مطرح کردن این سوالات است، اما تلویزیون باز هم از حربه‌‌ی همیشگی یعنی فرار از مسئله در قالب قطع برنامه استفاده کرد.

فردای همان روز وزیر بهداشت از رئیس صداوسیمای جمهوری اسلامی خواستار واکنشی درخور نسبت به بازیگری که اذهان عمومی را دچار تشویش کرده، شدند، حال باید دید آقای علی‌عسگری در مقابل این نامه چه می‌کند، وزیر در آخر نامه‌اش افزوده بود که اگر واکنشی نشان ندهید شخصا این مسئله را با رهبری مطرح می‌کنم و گویا وزیر بهداشت قصد دارد با نقره داغ کردن آقای بازیگر از سلبریتی‌ها زهر چشم بگیرد، زهر چشمی که شاید نوید پایان مطالبه‌گری ها را بدهد و فرار یا پاک کردن صورت مسئله همیشه بهترین راه برای کتمان حقیقت یا سانسور حقیقت است.

معلوم نیست سرنوشت رستمی چه خواهد بود و امکان فرخواندن وی به دادگاه رسانه وجود دارد، اما آن چیزی که محتمل تر است امکان عدم همکاری وی با تلویزیون وجود دارد اما هنوز هیچ کدام از طرفین واکنشی قطعی به این قضیه نشان نداده‌اند.

امیرحسین رستمی از بازیگرانی است که با تلویزیون کارش را شروع کرد و از اولین کاری‌های وی می‌شود به سریال «شمس‌العماره» که به کارگردانی سامان مقدم بود، اشاره کرد . حال پیش‌بینی می‌شود باز همان سناریوی ستاره سوزی رخ دهد و امیرحسین رستمی از تلویزیون دور شود و این ستاره سوزی صدا و سیما برای امیر حسین رستمی نیز تکرار شود، اما هنوز چیزی معلوم نیست، شاید ... شاید اتفاق دیگری رخ دهد و همیشه باید آماده‌ی خرق‌ عادت نیز بود.

اینکه آقای بازیگر این حرف‌ها را مطرح کرد‌ فارغ از هر مسئله‌ای باید گفت که؛ وی فقط به رسالتش عمل کرد و یک هنرمند باید زبان و رسانه‌ی مردمش باشد اینکه رستمی از درد و سوالات مردم گفت عجیب نبود اما قطعا قطع ناگهانی برنامه توهینی نابخشودنی به میهمان و مخاطبان برنامه محسوب می‌شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید