اغلب مردم با نام بادکش آشنا هستند.یکی از روش‌های مناسب جهت درمان بیماری بادکش است. حال به این می‌پردازیم که بادکش را چگونه انجام دهیم و آیا برای همه مناسب است؟ اکثر افراد فهم صحیح و کاملی از این شیوه خاص ندارند به همین دلیل برای تصمیم‌گیری دچار مشکل می‌شوند و قادر نیستند به‌درستی تصمیم بگیرند.

در این مطلب می‌خواهیم در مورد شیوه بادکش درمانی صحبت کنیم و به چه طریق بادکش درمانی قادرند بیماری را معالجه کند.

بادکش درمانی چگونه است؟

بادکش درمانی روش درمان جایگزین طب باستانی است که در آن فنجان‌های به‌ویژه جهت مکش بر روی پوست قرار می‌دهند و برای چند دقیقه بر روی آن می‌گذاریم. این روش درمانی، به وجود آمدن یک قسمت قالب مانند بر روی پوست کمک می‌کند و مکشی را به وجود می‌آورد که باعث خوب شدن محل مورد درد می‌شود.

در این صورت سبب خوب شدن کلی التهاب، سطح جریان خون و نیز ایجاد تسکین می‌کند. هر شخصی که از آسیب‌های مربوط با ورزش صدمه‌دیده است یا دچار درد عمومی در بدن است قادرند از این روش درمانی استفاده کنند. استکان‌های  ویژه که برای بادکش مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد از مواد مختلفی درست‌شده‌اند که به فرد و شرایط آن ارتباط دارد. به بعضی  از افراد تمایل دارند از استکان‌های شیشه‌ای استفاده کنند. درحالی‌که بعضی افراد تمایل دارند از استکان‌های سیلیکونی، بامبو یا دیگر موارد بهره‌گیری کنند. درگذشته قبل از اینکه فرایند بادکش به این روش انجام شود،درمان‌کننده سعی می‌کرد یک ماده آتش‌زا را در استکان بگذارد و آن را روشن نماید تا به آهستگی شعله‌ور شود سرانجام آتش خاموش می‌شد و استکان بر روی پوست قرار می‌گرفت. این روش امکان دارد گرم باشد اما سبب سوختن پوست بدن نمی‌شود. سردی و خنکی هوا به وجود آمدن خلأ کمک می‌کند و همین کار سبب می‌شود مکش اتفاق دهد. استکان در زمان سه دقیقه بر روی پوست باقی می‌ماند.

اکنون  از مواد آتش‌زا مورداستفاده قرار نمی‌گیرد بلکه یک پمپ پلاستیکی که سبب به وجود آمدن خلأ می‌شود،مورداستفاده قرار می‌گیرد و این توانایی دارد همان آثار و نتایج نهایی را برای فرد داشته باشد.

استفاده از بادکش درمانی برای چه کسانی سازگار است؟

اغلب افراد با سوالات این‌چنینی روبه‌رو می‌شوند. که این شیوه می‌تواند برای هرکسی سازگار باشد؟ آیا می‌توان از این شیوه درمانی استفاده کنید؟ اغلب در بعضی شرایط بهره‌برداری از بادکش  می‌تواند خوب باشد.

این احوال دربرگیرنده اختلالات بی‌شمار پیوسته با خون همانند کم‌خونی، بیماری‌های روماتیسمی و آرتریت، مشکلات پوستی، مشکلات مربوط به باروری، فشارخون بالا، میگرن، اضطراب و افسردگی  است این شکل روش معالجه امکان دارد به افرادی که دارای رگ‌های واریسی هستند نیز یاری کند.

عوارض جانبی بادکش درمانی:

کسانی که از این روش معالجه استفاده می‌کنند شاید در ابتدا ناراحتی بسیار کمی را در محل موردنظر احساس کنند. و ممکن است قسمتی که استکان در آن قرارگرفته و کمی بالاتر از آن دچار سوزش و کبودی شود و روز بعد احساس خستگی به وجود آید.

بعضی از افراد بعد از انجام چند جلسه بادکش درمانی خستگی بسیاری را احساس می‌کنند. پس سعی کنید برنامه‌های خود را به شیوه ای تنظیم نمایید که زمان برای استراحت موجود باشد. این کار به شما اطمینان می‌دهد که بدنتان زمان لازم برای کامل شدن فرآیند خوب شدن را دارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید