با قرنطینه شدن تام‌هنکس ستاره‌ی پرافتخار هالیوود طرفداران وی ابراز نگرانی کرده‌اند ‌که بی‌دلیل هم نیست، با وضعیتی که پیش آمده می‌توان گفت جدی نگرفتن جهانی کرونا ممکن است ضربه‌ی هولناکی به سینما بزند، تام هنکس در فیلم های شاخصی نظیر : «فارست گامپ»، «اگه میتونی منو بگیر»، «نجات سرباز رایان»، «مسیر سبز» و ... نقش آفرینی کرده است.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : ستاره‌ی نام آشنای هالیوود تام هنکس چند روزی است به خاطر ابتلا به کرونا در قرنطینه به سر می‌برد، وی که برای بازی در فیلم جدیدش به همراه همسرش ریتا ویلسون به استرالیا رفته بود، متاسفانه به ویروس کرونا آلوده شد.

تام هنکس یکی از بازیگران مورد علاقه‌ی اسپیلبرگ کارگردان بزرگ هالیوود است و هنکس برای بازی در فیلم نجات سرباز رایان اثر معروف وی نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول شده بود، وی برای بازی در فیلم های «فیلادلفیا» اثر جاناتان دمی و «فارست‌گامپ» اثر رابرت زمه کیس موفق به دریافت اسکار شده است که فتح این جایزه آن‌هم دو بار،  نام هنکس را بیش از پیش بر سر زبان‌ها آورد.

تام هنکس از بازیگران پر افتخار است وی در اسکار ۲۰۲۰ نیز برای فیلم «روزی زیبا در محله» برای چندمین بار نامزد بهترین بازیگر مرد نقش اصلی شد، او علاوه بر نجات سرباز رایان این دو هنرمند بزرگ‌ در فیلم‌هایی همچون؛ «اگه می‌تونی منو بگیر»، «ترمینال»، «پست»، «پل جاسوس‌ها» و سریال کوتاه «جوخه برادران» با هم همکاری داشته‌اند.

او علاوه بر بازیگری سابقه‌ی صداپیشگی در مجموعه انیمیشن موفق داستان اسباب‌بازی ‌را در کارنامه‌ی بلند‌‌ و بالایش‌ دارد و با اینکه هنکس از بازیگرانی است که بازی معمولی در کارنامه‌اش ندارد و در اکثر مواقع نامزد جشنواره‌ها می‌شود اما؛ بالاخره وی در فارست‌گامپ و فیلادلفیا توانست نظر داوران را تمام کمال جلب کرده و اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را کسب کند.

مرد موفق سینمای آمریکا تا به حال دوبار ازدواج کرده و حاصل این ازدواج چهار فرزند با نام‌های کالین، الیزابت، چستر و ترومن است، وی فعالیت‌ خود را در سینما از سال ۱۹۷۹ شروع کرده و تا به حال نیز ادامه دارد‌.

ستاره‌ی فارست‌گامپ تا این لحظه علاوه‌بر اسکار موفق به دریافت جایزه‌ی گلدن‌کلوب و خرس نقره‌ای نیز شده است که البته باید گفت وی در دریافت جایزه‌ی گلدن‌کلوب از پرسابقه‌هاست، هنکس چهاربار موفق به دریافت این جایزه شده و چندین بار دیگر نیز نامزد دریافت این جایزه شده است، وی در سال ۲۰۱۶ نشان‌ آزادی رئیس‌جمهور را از باراک اوباما دریافت کرد.

با اتفاقی که برای هنکس و همسرش رخ داد می‌توان نتیجه گرفت که این ویروس به این سادگی‌ها قابل مهار نیست و حتی با امکانات زیاد و حضور کادر پزشکی سر پروژه نیز امکان انتقال کرونا هست‌، حال این اتفاق می‌تواند تلنگر بزرگی برای کشور‌هایی که پروژه‌های فیلم، سریال و برنامه تلویزیونی که در این شرایط نیز درحال تولید هستند، باشد.

با اینکه به تازگی جواب آزمایش سه عوامل سریال های ایرانی در خصوص ویروس کرونا مثبت اعلام شده است، توقف پروژه های در حال ساخت تنها راه در امان ماندن از این ویروس است، کرونا از موی گردن به ما نزدیک‌تر است و به نظر می‌رسد که نیازی نباشد کرونا باز هم به پروژه‌های فیلمبرداری سر بزند تا آن‌ها تعطیل شوند، همین لحظه مناسب‌ترین زمان برای تعطیلی پروژه‌های سینمایی است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید