یک فرد مطلع به سلام نو گفته بیانیه روابط عمومی مبنی بر دورکاری کارمندان بیمه نوین صحت ندارد و آنها مجبور هستند همچون هر روز به صورت حضوری در محل کار خود حاضر شوند. او همچنین اظهار کرده بیشتر شرکت های بیمه همین اوضاع را دارند و تنها بخشی از کارمندان آنها به صورت دورکاری فعالیت دارند.

سلام نو – سرویس اقتصادی: در حالی که بسیاری روی قرنطینه شهر تهران تاکید دارند برای بار چندم این خبر تکذیب شد. با این حال در نشست روز گذشته ستاد مقابله با کرونا در قرارگاه ثارالله تهران مقرر شده تا مقررات جدیدی برای اداره تهران اعلام شود.

به گزارش سلام نو، در چنین شرایطی توصیه اکید پزشکان این است که تا حد امکان از ترددهای غیرضروری جلوگیری شود و مردم در هیچ تجمعی حضور پیدا نکنند. طبیعتا یکی از این مصادیق محل کار است. بر همین اساس بسیاری از شرکت ها دورکاری را مورد توجه قرار داده اند.

بر خلاف انتظارات نه تنها ادارات دولتی تعطیل نشد بلکه رئیس جمهور در یک اظهار بحث برانگیز شرایط کشور را عادی خواند. بعد از اینکه مشخص شد ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی قرار نیست از کشور بیرون برود دولت تنها کاری که کرد کاهش ساعت ادارات تا ساعت یک ظهر بود.

در این بین بسیاری از شرکت ها ارائه خدمات غیرحضوری را در دستور کار قرار دادند. بیمه نوین در همین رابطه بیانیه ای صادر کرده است. در ابتدای این بیانیه آمده است: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و به منظور حفاظت از سلامت کارکنان و شهروندان، این شرکت از روزهای نخست اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور علاوه بر تامین نیاز‌های بهداشتی جهت رفاه حال مراجعین، کارکنان و نمایندگان خود، مبادرت به کاهش ساعات کاری، طی بخشنامه ای سراسری، در اجرای دورکاری برای بیش از نیمی از کارکنان تمامی مدیریت های ستادی و شعب خود نموده است.

این در حالی است که این مجموعه تنها در این مدت دو ساعت از ساعت کاری خود در این مدت کم کرده بود و کارمندان به خاطر شرایط بهداشتی بدون صرف ناهار مجبور بودند تا ساعت سه بعد از ظهر در محل کار خود حاضر شوند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: در همین راستا و با توجه به اوج گرفتن شیوع این بیماری در روزهای اخیر و در هفته‌های آتی، مقرر شده است که تمامی واحدهای ستادی و شعب این شرکت امور مربوط به بیمه‌گذاران خود را به شکل دورکاری انجام داده و پاسخگویی به بیمه‌گذاران و مراجعان در هفته آخر اسفند و ایام کاری نوروز ٩٩ نیز بر همین اساس صورت می‌پذیرد.

با این وجود یک فرد مطلع به سلام نو گفته بیانیه روابط عمومی مبنی بر دورکاری کارمندان بیمه نوین صحت ندارد و آنها مجبور هستند همچون هر روز به صورت حضوری در محل کار خود حاضر شوند. او همچنین اظهار کرده بیشتر شرکت های بیمه همین اوضاع را دارند و تنها بخشی از کارمندان آنها به صورت دورکاری فعالیت دارند. حتی در برخی شرکت های بیمه مثل بیمه پاسارگاد کارمندان باید به صورت تمام وقت فعالیت داشته باشند.

این مساله منحصر به بسیاری از مراکز دیگر است. به طور مثال اگر به شهر کتاب های شهر تهران بروید خواهید دید که صرفا ساعت کاری کارکنان کمتر شده است. کاهش ساعت کاری که به کم شدن حقوق کارکنان هم انجامیده است. نکته عجیب و قابل تامل این است که هنوز بسیاری از مردم قرنطینه خانگی را جدی نگرفته اند. شاید همین باعث شده تا وجود مشتری باعث شود مراکز این چنینی در نبود قانونی برای تعطیلی همچنان به کار خود ادامه دهد.

واقعیت این است که تقلیل تعداد نیروی انسانی آن طور که پیش تر دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در تهران درباره اش گفته بود محقق نشده و از ظرفیت دورکاری آن طور که باید و شاید استفاده نشده است. به نظر نمی رسد کرونا قصد عقب نشستن داشته باشد و در شرایط فعلی که بسیاری از کارفرماها با دورکاری مخالفت کرده اند  متاسفانه بسیاری از مردم در معرض کرونا هستند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید