مدیر کل بیمه سلامت استان یزد از تمدید مهلت دفترچه های درمانی تا پایان فروردین ۹۹ خبر داد.

به گزارش سلام نو، محمد دریجانی در خصوص خدمات بیمه سلامت در ایام شیوع ویروس کرونا در یزد گفت: با توجه به اینکه برای پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس مردم باید از تجمعات پرهیز کنند و به علت بیماری، ممکن است اعتبار دفترچه بیمه به پایان رسیده باشد بیمه سلامت نسبت به تمدید مهلت دفترچه ها تا پایان فروردین ۹۹ اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه در بیمارستان های دولتی فقط ۱۰ درصد هزینه درمان به عهده بیمار است، گفت: با در دست داشتن دفترچه های بیمه  سلامت بیمار فقط ۱۰ درصد و مابقی هزینه های درمان را بیمه سلامت پرداخت می کند.

دریجانی با اعلام اینکه برخی از داروهای خاص برای خرید از داروخانه ها به تایید مرکز بیمه سلامت نیاز دارند، عنوان کرد: به علت اینکه برخی از خرید دارو سو استفاده می کردند مردم برای تهیه داروهای بیماران خاص مانند دیابت و ... باید به مرکز بیمه سلامت مراجعه کنند و با تشکیل پرونده و تایید نام داروها توسط پزشک متخصص، جهت خرید به داروخانه مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: پس از تشکیل پرونده و تایید داروها توسط پزشک متخصص دیگر نیاز به مراجعه مجدد به مرکز بیمه سلامت نیست و داروهای اعلام شده قابل خریداری از داروخانه است.

درجانی گفت: این تمهیدات جهت مدیریت توزیع دارو شکل گرفته است تا دارو نه به سود جویان بلکه به دست بیماران نیازمند دارو برسد.

/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید