رئیس پارلمان عربی با انتشار بیانیه ای از اقدام اتحادیه عرب در محکومیت و مخالفت با مداخله‌های ترکیه در امور داخلی تعدادی از کشورهای عربی و نقض حاکمیت آن‌ها حمایت کرد.

مخالفت پارلمان عربی با مداخله ترکیه در امور کشورهای منطقه

به گزارش سلام نو، «مشعل بن فهم السلمی»، رئیس پارلمان عربی اعلام کرد که از اقدام اتحادیه عرب در محکوم کردن و مخالفت با دخالت‌های ترکیه در امور داخلی برخی از کشورهای عربی و نقض حاکمیت آن‌ها حمایت می‌کند.

السلمی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «تصمیم وزرای خارجه عرب برای مخالفت و محکومیت دخالت‌های ترکیه در امور کشورهای عربی در پاسخ به خواسته‌های ملت عرب اتخاذ شده و بیانگر موضع واحد عربی در مقابله با تهدیدها و مداخله‌های غیرقابل‌قبول ترکیه در امور کشورهای عربی و نقض اصول حسن هم‌جواری است».

رئیس پارلمان عربی از جامعه جهانی خواست که برای توقف مداخله‌های ترکیه در امور داخلی کشورهای عربی موضعی قاطعانه اتخاذ کند.

وی گفت که تصمیم وزرای خارجه عرب را به اطلاع اتحادیه‌ها و پارلمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد رساند و از آ‌ن‌ها می‌خواهد که از موضع عربی در محکومیت دخالت‌های ترکیه در امور داخلی کشورهای عربی به عنوان تهدیدی برای امنیت قومی عربی و صلح و امنیت بین المللی حمایت کنند و این دخالت‌ها را نقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل و اصول حسن هم‌جواری اطلاق کنند.

/ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید