مقام های ایالتی سوئیس اعلام کردند از روز دوشنبه ۱۹ اسفند مدارس شهر بازل بازگشایی خواهند شد.

به گزارش سلام نو، مقام های ایالتی سوئیس تصمیم گرفته اند با پایان یافتن تعطیلات رسمی مدارس این کشور، ضمن تاکید بیشتر بر حفظ بهداشت و دور نگه داشتن دانش آموزان از والدین مسن تر، مدارس را از دوشنبه این هفته باز کنند.

تصمیم سوئیس به طور کلی خودداری از تعطیلی مدارس تا حد ممکن است و به گفته مسئولان این کشور بستن مدارس بیش از منفعت آن، زیانبار است.

بر اساس این گزارش، مدارس شهر بازل پرجمعیت ترین شهر مرکز ایالت (کانتون) بازل سوئیس که در تعطیلات بسر می بردند از روز دوشنبه ۱۹ اسفند (۹ مارس) باز خواهد بود.

مقام های آموزشی سوئیس روز پنجشنبه(۱۵ اسفند) درباره بازگشایی مدارس به دلیل ترس از نگرانی شیوع ویروس مذاکره کردند.

بر اساس این گزارش، تا عصر پنجشنبه تعداد موارد تایید شده مبتلا به ویروس در شهر بازل ۸ نفر و در ایالت بازل سه نفر بوده است.

در سوئیس به هر یک از ایالت ها کانتون گفته می شود و تصمیم گیری درباره دوره تعطیلات مدارس، در هر ایالتی متفاوت است و تعطیلی مدارس به تصمیم مقام های هر یک از ایالت ها بستگی دارد.

این کانتون‌ها هر کدام دارای دولت خود هستند و زیر نظر دولت فدرال سوئیس اختیارات سیاسی دارند.

در ایتالیا کشوری که با سوئیس از جنوب همسایه است، مقام های این کشور روز چهارشنبه تصمیم به تعطیلی همه مدارس و دانشگاه ها گرفتند.

کمیته بحران شهر بازل سوئیس تصمیم بازگشایی مدارس را تائید کرده است.

بر اساس گزارش لوکال سوئیس، تصمیم گیری درباره بستن مدارس نگرانی های بهداشت عمومی و تاثیرات احتمالی آن بر والدینی که مجبور به یافتن گزینه های جایگزین برای نگهداری از فرزندان شان هستند را لحاظ خواهد کرد.

روزنامه سوئیسی نویه زورشر زایتونگ (Neue Zürcher Zeitung) که به زبان آلمانی منتشر می شود روز چهارشنبه گزارش داد سیاست باز نگه داشتن مدارس فقط سیاست دولت فدرال نیست و هر ۲۶ کانتون در سوئیس از آن پیروی می کنند.

در مقابل، دولت سوئیس بر اهمیت حفظ بهداشت تاکید کرده است. دبیرخانه آموزش شهر زوریخ جزوه ای را به ۶ زبان مختلف تهیه کرده که درباره نحوه درست شستن دست ها و اقداماتی برای جلوگیری از شیوع کروناست.

مقام های سوئیس با توجه به تهدید آمیز بودن این ویروس برای افراد مسن، تاکید دارند که جوانترها در صورت ابتلا ممکن است با خطر کمتری مواجه باشند اما به دلیل تحرک پذیری بالای آنها امکان دارد ویروس را افراد مسن تر در خانواده منتقل کنند.

کدام ایالت ها در سوئیس بیشتر به ویروس مبتلا است؟

بر اساس گزارش لوکال، به طور کلی ۱۸ ایالت از ۲۶ ایالت سوئیس مواردی از ابتلا را گزارش داده اند و آخرین آمار که روز جمعه (دیروز) منتشر شده تائید می کند از زمان شیوع ویروس ۱۱۷ نفر در این کشور مبتلا شده اند.

برخی آمار از ابتلای ۲۱۴ نفر در سوئیس حکایت دارند.

نخستین مورد مرگ در سوئیس پنجشنبه صبح تایید شد که زنی از ایالت «وو» (canton of Vaud) بوده است.

شیوع کرونا در اروپا بسیاری از کشورهای این منطقه را نگران کرده است.

شیوع ویروس کرونا که اکنون همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا را فراگرفته و شمار آنها به بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است، نشان داد که اروپایی‌ها در برابر این اپیدمی آمادگی کافی ندارند.

۲۰۲۳

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید