استاندار ایلام و رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان گفت: برای پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا، پذیرش و اسکان مسافران نوروزی ممنوع است لذا مسافران نوروزی به ایلام سفر نکنند.

به گزارش سلام نو، قاسم سلیمانی دشتکی از مسافران نوروزی خواست که در جهت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا به ایلام سفر نکنند، اضافه کرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا، برنامه های ستاد تسهیل مسافران نوروزی لغو شده است و فعالیت این ستاد در ذیل ستاد پیشگیری و مبارزه با این بیماری و در جهت جلوگیری از ورود مسافران به استان در ایام نوروز سمت و سو می یابد.

استاندار ایلام بر استقرار اکیپ های طرح غربالگری و اجرای تست کرونا در مبادی ورودی استان تاکید کرد و گفت: در این طرح بدون هیچ ملاحظه ای از افرادی که به استان ورود می کنند تست کرونا گرفته می شود و کسانی که داری علائم این بیماری باشند بایست تا اعلام نتیجه آزمایش به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند.

در همین راستا حسین عارفی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از اجرای طرح کنترل و تب سنجی برای مقابله با ویروس کرونا در مبادی ورودی استان ایلام خبر داد و گفت: طرح غربالگری و تب سنجی مسافران در ورودی شهرستان‌های دره شهر، ایوان، چرداول و دهلران از امروز با استقرار نیروهای هلال احمر استان آغاز شده است.

وی افزود: میزان حرارت بدن و تب افراد ورودی به استان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا توسط نیروهای هلال احمر  با همکاری دانشگاه علوم پزشکی سنجش می‌شوند.تا کنون ۹ بیمار مبتلا به کرونا در ایلام تشخیص داده شده اند که از این تعداد ۴ نفر بهبود یافته و ترخیص شده اند.

/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید