برای جلوگیری از حشره زدن حبوبات می توان با تکنیک های ساده و متشکل از نگه داشتن آن‌ها در محل خشک و خنک، استفاده از نمک، یخ زدن برای چند روز، استفاده از میخک و استفاده از روغن‌های ضروری اسطوخودوس و آویشن استفاده کرد.

چگونه می توان از حشره زدن جلوگیری کرد؟ این یک سوال برای بسیاری از انسان‌ها به ویژه زنان خانه دار است. پاسخ این است که راه حل های بسیار ساده ای برای این کار وجود دارد. با توجه به اینکه غلات که شامل انواع لوبیا، نخود و عدس است، حاوی مواد مغذی حیاتی هستند که حاوی مقادیر بیش از حد پروتئین، آهن، کلسیم و مواد معدنی هستند و در یک رژیم غذایی سالم دارای اهمیت هستند؛ بنابراین تشخیص نحوه نگهداری از این غذاهای گران‌بها و حفظ آن‌ها به دور از حشرات بسیار مهم است. در اینجا چند روش برای جلوگیری از نیش حشرات و از بین بردن آن‌ها وجود دارد.

جلوگیری از حشره زدن حبوبات

روش های بسیاری برای حفظ حبوبات از حشرات وجود دارد، برخی از ساده ترین آن‌ها:

حبوبات را درون ظرف درب دار ریخته و مراقب آن‌ها باشید.

باید کاسه ها را خشک و خنک نگه دارید. قرار دادن لوبیا در یک محیط مرطوب باعث ایجاد کپک روی آن‌ها می شود.

راه دیگر برای جلوگیری از حشرات، قرار دادن برخی برگ های گردو در لای آن‌ها است.

ریختن مقدار زیادی نمک درون دانه ها می تواند از حشرات جلوگیری کرده و از زوال سریع آن‌ها جلوگیری کند.

قرار دادن لوبیا به مدت 4-7 روز در دمای زیر انجماد باعث از بین رفتن تخم حشرات می شود و شما را از حشرات نجات می دهد. بعد از این مدت، شما می توانید لوبیا را درون ظروف درب دار ریخته و آن‌ها را درون کابینت نگه دارید.

راه دیگر برای جلوگیری از حشرات، ریختن آن‌ها در سینی فر است و در 140 درجه سانتی‌گراد به مدت 15 دقیقه پخت شود تا تخم های حشرات از بین برود و سپس لوبیا را در یک ظرف درب دار نگهداری کنید.

قرار دادن برگه‌ای میخک درون ظرف غلات، از وجود حشرات جلوگیری می کند، با وجود این که اگر درب ظرف آن باز باشد و هیچ تأثیری در طعم لوبیا ندارد.

قبلاً آن‌ها را به روش قدیمی می جوشاندند تا لوبیا حشره نزند. برای این کار ابتدا آب را بجوشانید، لوبیا را درون آب در حال جوش بریزید تا یک جوش بیاید، سپس آن را درون آبکش ریخته و بعد از گرفتن آب برای خشک شدن آن را پهن کنید.

راه دیگری برای جلوگیری از حشرات شستشوی آن‌ها و سپس خیساندن آن‌ها به مدت 48 ساعت در آفتاب است تا خشک شوند.

اسانس های مهم از اسطوخودوس و آویشن می توانند سوسک چهار نقطه ای را بکشد و شما را از حشرات رهایی بخشد.

همچنین اثر امواج ماکروویو با فرکانس 2450 مگاهرتز می تواند سوسک 4 نقطه ای را از بین ببرد. با این حال، این روش مخصوصاً برای سیلوهای لوبیا مورد استفاده قرار می گیرد.

روش از بین بردن حشرات حبوبات

با انجام موارد فوق می توانید بعد از خرید از حشره زدن غلات جلوگیری کنید، اما در صورت حشره زدن، یکی از راه های زیر را برای از بین بردن آن‌ها امتحان کنید:

لوبیاها را در پلاستیک بریزید و سپس درون فریزر بگذارید تا حشرات کاملاً از بین بروند.

لوبیاها را در یک سینی پهن کنید و آن‌ها را در مقابل نور آفتاب قرار دهید تا حشرات دفع شود، سپس آن‌ها را در یک ظرف شیشه ای درب دار ذخیره کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید