۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 43497504

ناسا اعلام کرد در اردیبهشت ماه یک سیارک 4 کیلومتری به زمین نطدیک خواهد شد که در صورت برخورد کل بشریت نابود می‌شود.

به گزارش سلام نو، طبق پیش بینی ناسا یک سیارک 4 کیلومتری در اردیبهشت ماه به سمت زمین نزدیک می شود که در صورت برخورد کل بشریت نابود می شود.

به تازگی ناسا طبق یک پیش بینی هشدار داده که در اردیبهشت ماه یک سیارک 4 کیلومتری به زمین نزدیک می شود که در صورت برخورد این سیارک با سیاره ما نسل بشر به کل نابود خواهد شد.

گفتنی است برخورد شهاب سنگ با زمین اتفاقی است که می‌تواند نسل بشر را به کلی نابود کند و به تازگی هم ناسا هشدار داده که در اردیبهشت ماه یک سیارک 4 کیلومتری به زمین نزدیک می‌شود که اصابت آن به سیاره ما، می‌تواند به معنی نابودی بشر باشد!

کارشناسان سازمان فضایی ناسا اعلام کردند که برخورد شهاب سنگ با زمین امکان دارد که در ماه آینده رخ دهد و در آوریل 2020 این سیارک 4 هزار متری به سیاره ما نزدیک خواهد شد و در وصورت برخورد این سیارک کل بشریت نابود و عواقب جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت.

سیستم ردیابی سازمان فضایی ناسا سیارک 4100 متری که در اردیبهشت 98 به ما نزدیک می‌شود را ردیابی کرده که کارشناسان ناسا اعلام کردند که در تاریخ 29 آوریل 2020، معادل 10 اردیبهشت 1399 این سیارک با سرعت 8.7 کیلومتر بر ثانیه به سمت سیاره زمین در حرکت است که به نزدیک‌ ترین فاصله خود با ما می‌رسد و طبق گفته متخصصان برخورد این شهاب سنگ با زمین عواقب فاجعه باری را به دنبال دارد که نسل انسان را نابود می کند و امکان برخورد سیارک با زمین هر صد سال یعنی یک بار 1 در 50 هزار وجود دارد که رخ دهد .

به گفته کارشناسان ناسا سنگ‌هایی که قطر چندی متر دارند، قبل از رسیدن به سطح زمین در اتمسفر می‌سوزند اما اگر اندازه آن ها 20 متر بزرگتر باشد امواج آن ها می تواند باعث شکستن شیشه های مناطق مسکونی شود و اگر قطر شهاب سنگ به 40 متر برسد برخورد آن با زمین یک منطقه یا شهر را به نابودی می کشاند و همچنین نزدیکی شهاب سنگ با ابعاد چند کیلومتری می تواند موجب ایجاد زلزله ، سونامی و سایر بلاهای طبیعی شود که به نابودی نسل انسان می رسد.

گفتنی است که طبق گفته های ناسا و تخمین های زده شده این سیارک که به نام 1998 OR2 شناخته شده چیزی بین 1.5 تا 4.1 کیلومتر است که اولین بار در سال 1987 و در هنگام عبور از نزدیکی خورشید ردیابی شد اما آیا 1998 OR2 در آوریل 2020 با زمین برخورد می‌کند؟ که با توجه به احتمال 1 به 50 هزار مطرح شده، شانس این اتفاق فوق‌العاده پایین بوده و می‌توان گفت که جواب منفی است چرا که نزدیک‌ ترین حالت فاصله سیارک مورد نظر با ما 0.04205 واحد نجومی، معادل 6.29 میلیون کیلومتر است و این فاصله حدودا 16 برابر فاصله ما با ماه است.

/رکنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید