نداشتن بیماری نباید موجب شود، نسبت به شرایط جسمانی خود کم تر توجه کنید. قلب یکی از مهمترین اندامی است که نیاز به توجه و اهمیت بیشتری دارد.

2. یک رژیم مدیترانه ای را دنبال کنید

سعی کنید تا حد امکان به رژیم مدیترانه ای بپیوندید. خوردن گوشت قرمز هر دو هفته یکبار توصیه می شود. علاوه بر این مقدار زیادی ماهی، مرغ، حبوبات، میوه، آجیل و روغن زیتون نیز مصرف کنید.

3. به اندازه کافی بخوابید

خواب بیش از حد کم و زیاد می تواند منجر به افزایش احتمال حمله قلبی شود. سعی کنید بین هفت تا هشت ساعت خواب در طول شب داشته باشید. خواب برای سلامتی قلب ضروری است. ضربان قلب و فشار خون هنگام خواب کم می شوند. همچنین قبل از رفتن به رختخواب کتاب بخوانید و از صفحات سفید نمایشی دوری کنید.

4. مراقبه کنید

بسیاری از افراد مراقبه را چیزی بیش از حد انتزاعی می دانند، اما واقعاً برای قلب شما مفید است. مراقبه ضربان قلب را کمی کاهش می دهد و باعث می شود قند خون نیز پایین بیاید.

5. دندان ها را تمیز کنید

قلب خود را با مسواک زدن دندان ها سالم نگه دارید. این کمی عجیب به نظر می رسد، اما این دو با هم مرتبط هستند. بهداشت دندان و لثه ها به بیماری های قلبی ارتباط دارند. بنابراین سالی دو بار به یک متخصص مراجعه کنید.

چرا حفظ سلامتی قلب مهم است؟

قلب با سایر اندام ها درارتباط است، بنابراین تحت تأثیر چیزهای زیادی قرار دارد. قلب یک ماهیچه است و برای حفظ تناسب و ارتباط با عضلات دیگر به تمرین نیاز دارد. قلب به سیستم عصبی وصل شده است، بنابراین وقتی احساس خوبی ندارید یا استرس زیادی دارید، این موضوع روی قلب تان تأثیر می گذارد. بنابراین، مهم است که به حفظ سلامت آن توجه داشته باشید. پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین با رعایت این نکات ساده به سلامتی قلب خود کمک کنید.

1. اهداف آموزشی را تعیین کنید

دکتر هایت، متخصص قلب و عروق پیشنهاد می کند، حدود 45 دقیقه تمرینات قدرتمند قلبی و عروقی را چهار بار در هفته انجام دهید. شنا و دویدن نمونه ای ازاین تمرینات است. انجمن قلب آمریکا به بزرگسالان توصیه می کند که حدود 150 دقیقه در هفته را به ورزش های نیمه فشرده مانند پیاده روی، ایروبیک یا باغبانی اختصاص دهند. همچنین می توانید، در هفته حدود 75 دقیقه ورزش فشرده داشته باشید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید