علی ابوالحسنی بازیگر سینما و تلویزیون روز گذشته در 47 سالگی در بیمارستان قلب امیرآباد چشم از جهان فروبست، وی سابقه بازی در فیلم و سریال های شاخصی نظیر : «جنگ 77»، «مانی و ندا»، «ابراهیم خلیل الله»، « ارمغان تاریکی»، «روزگار جوانی»، «معمای شاه»، «شاه خاموش»، «سیگنال موجود است»، «تهران 1500» و ... را در کارنامه هنری خود داشت.

2- کامبیز دیرباز

کامبیز دیرباز بازیگر سینما و تلویزیون که همین اواخر فیلم «خروج» از وی در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر پخش شد، در پیامی درگذشت علی ابوالحسنی همکلاسی دوران دانشجویی اش را تسلیت گفت.

3- برزو ارجمند

برزو ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون و پسر انوشیروان ارجمند که چند سال پیش پدرش را از دست داده بود، در پست اینستاگرام درگذشت هم دانشگاهی خود را تسلیت گفت.

4- بیژن بنفشه خواه

بیژن بنفشه بازیگر سینما و تلویزیون که همین اواخر سریال «فوق لیسانسه ها» از او پخش شد، در پستی در صفحه مجازی اش درگذشت این بازیگر فقید را تسلیت گفت.

5- سروش صحت

سروش صحت بازیگر،نویسنده و کارگردان پرکار سینما و تلویزیون که هم اکنون فیلم «جهان با من برقص» را بر روی پرده سینما دارد و سریال «فوق لیسانسه ها» به تازگی از او به پایان رسیده است، با انتشار عکسی از پشت صحنه «جنگ 77» درگذشت علی ابولحسنی را تسلیت گفت، لازم به ذکر است این بازیگر فقید همین اواخر در مصاحبه ای از سروش صحت و مهران مدیری به دلیل عدم پیشنهاد نقش به او گله کرده بود.

6- محمدرضا هدایتی

محمدرضا هدایتی بازیگر، خواننده سینما و تلویزیون و هم بازی سابق علی ابوالحسنی در پیامی درگذشت این بازیگر فقید را تسلیت گفت.

7- محراب قاسم خانی

محراب قاسم خانی نویسنده سینما و تلویزیوندر پیامی هم درگذشت این بازیگر فقید را تسلیت گفت و هم سالگرد درگذشت خشایار الوند را نیز یادآور شد، وی در پیامی اعلام کرد : بدجوری لبخندم نمیاد این روزا

8- کوروش سلیمانی

کوروش سلیمانی دیگر بازیگر سینما و تلویزیون ایران نیز در پیامی درگذشت این بازیگر فقید را تسلیت گفت.

9- امیر زریوند

پیام تسلیت امیر زریوند، دوست و هم بازی سابق این بازیگر از سایر پیام ها تلخ و غم انگیز تر بود، وی در پیامی طولانی درگذشت همکار و دوست سابق خود را تسلیت گفت.

10- کوروش معصومی

کوروش معصومی بازیگر سینما و تلویزیون و هم بازی سابق علی ابوالحسنی با انتشار عکسی از پشت صحنه سریال «جنگ 77» درگذشت این بازیگر فقید را تسلیت گفت.

البته تعدادی از بازیگران مطرح سینما نظیر : بهنوش بختیاری، مرجانه گلچین، مجید صالحی، سروش جمشیدی، علی اوجی، داریوش سلیمی، عباس غزالی و ... نیز در استوری صفحه مجازی خود درگذشت این بازیگر فقید را تسلیت گفتند.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : علی ابولحسنی بازیگر 47 ساله سینما و تلویزیون متولد 1351 در کرمانشاه بود، که عصر روز گذشته شنبه 10 اسفند 1398 به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان قلب امیر آباد به دیار باقی شتافت.

ابولحسنی دارای مدرک لیسانس رشتۀ بازیگری از دانشگاه هنر و معماری بود و فعالیت هنری خود را از سال 1369 در تئاتر و با انجمن نمایش کرمانشاه در کنار عارف لرستانی، دیگر بازیگر فقید سینما و تلویزیون آغاز کرد و در ادامه راه بازیگری در تلویزیون را با با مهران مدیری و در سریال «جنگ 77» و شبکه 3 سیما آغاز کرد.

وی پس از آشنایی با مهران مدیری و ایفای نقش در سریال های او، با همشهری خود عرف لرستانی وارد داشنگاه هنر و معماری شد و با بازیگرانی همچون حسام نواب صفوی، کامبیز دیرباز، حمید گودرزی، برزو ارجمند هم دانشگاهی شد.

ابولحسنی سابقه بازی در سینما را نیز دارد، وی در فیلم سینمایی «مانی و ندا» به کارگردانی پرویز صبری به ایفای نقش پرداخته است.

وی پس از مدتی دوری از بازیگری به اجرا و تولید برنامه برای شبکه های استانی روی آورد و برنامه های «شب خند»، «سفر دیگر»، «شهرداری تا شهر» از آخرین کارهای وی بودند.

بازیگر سریال «جنگ 77» در همین اواخر در سریال «معمای شاه» نیز به ایفای نقش پرداخته بود و از سال 1396 و پس از بازگشت به دیار خود مدیریت کافی شاپ «کاپ» در محله 22 بهمن کرمانشاه را نیز بر عهده داشت.

1- پرویز پرستویی

پرویز پرستویی هنرمند با سابقه سینما و تلویزیون در پستی درگذشت علی ابوالحسنی را تسلیت گفت.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید