تقریباً در پاییز یا زمستان شما دچار گلو درد می شوید. گلو درد، بسیار آزار دهنده است. چای و عسل یک درمان مفید برای گلو درد است. اما غذاهای دیگری نیز به تسکین گلو درد کمک می کنند. در زیرلیستی از آن ها آورده شده است:

1. آبگوشت

آبگوشت، درست مانند یک فنجان چای بخار پز، فواید زیادی برای گلوی شما دارد. به دلیل بخار داغ آن  بینی گرفتگی کمتری خواهد داشت. علاوه بر این، آبگوشت پایه ای مناسب برای انواع  سوپ های مقوی وضد عفونی کننده است. مقداری سبزیجات تازه، سیر، زردچوبه و زنجبیل به آن اضافه کنید.

2. بستنی های میوه ای

بستنی سرد گلو را خنک می کند و می تواند تسکین فوری برای درد را فراهم کند. بستنی های موجود در فروشگا ه ها قند زیادی دارند که در واقع گلو شما را تحریک می کنند. میوه های مختلف، اسفناج تازه و زنجبیل رنده شده را در مخلوط کن بریزید. این مخلوط را درون قالب های یخ بگذارید تا پس از چند ساعت یخ بزنند.

3. سیر

آلیسین که در سیر یافت می شود، دارای خاصیت ضد التهابی است و باکتری های ایجاد کننده گلودرد را از بین می برد. سیرهمچنین با سرماخوردگی مبارزه می کند. حبه سیر را خرد کرده و آن را درون آبگوشت خود بریزید.

4. اسموتی

درست مانند بستنی، یک اسموتی یخ زده برای گلو بسیار مفید است. هنگام مریضی یاآنفولانزا، اشتهای کمی خواهید داشت. در این صورت تهیه ویتامین ها و مواد معدنی کافی برای بازیابی قدرت در سریعترین زمان ممکن بسیار مهم است. مواد تشکیل دهنده اسموتی برای مقابله با گلو درد ضروری است. برای داشتن یک اسموتی خوشمزه کافی است، مقدار زیادی از میوه های یخ زده یا تازه، جو دوسر، زنجبیل تازه، یک مشت زردچوبه، آب یا شیر گیاهی و مکعب های یخ را با هم مخلوط کنید.

5. چای

نوشیدن چای کافی برای مبارزه با گلو درد بسیار مهم است. بسیاری از مواد تسکین دهنده و ضد التهاب را می توان با چای مخلوط کرد. به عنوان مثال زنجبیل، دارچین، نعنا، بابونه، مریم گلی، شیرین بیان و رزماری .

6. جو دوسر

یک کاسه بلغور جو دوسر گرم به راحتی بلعیده می شود و غنی از آنتی اکسیدان ها، روی و منیزیم است. علاوه بر این، می توانید انواع مواد غذایی سالم را به جو دوسر اضافه کنید. به عنوان مثال، به کاسه ی جو دوسر خود عسل، دارچین و کمی زنجبیل اضافه کنید.

7. ادویه و ترشی جات

زردچوبه، زنجبیل و دارچین برای گلو بسیار مفید هستند. این گیاهان خاصیت ضد التهابی و آرام بخش دارند.

8. عسل

عسل به دلیل خاصیت تسکین دهندگی آن شناخته شده است، اما این همه چیز نیست. این داروی تسکین دهنده، حاوی خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی نیز هست. عسل همچنین طعم خوبی دارد، بنابراین می توانید به راحتی آن را درون چای یا اسموتی خود بریزید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید