متخصصان طب سنتی بر این باورند که افرادی که کشیدن سیگار را ترک کرده‌اند با رعایت مواد غذایی قادرند که بدن خود را پاک‌سازی کنند.

استفاده از سیگار باعث پدید آمدن بیماری‌های ازجمله: بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و عفونت‌های زیاد ریوی است که این بیماری‌ها علت 60 درصد از مرگ است.همچنین روزانه بیشتر از 15 میلیارد نخ سیگار مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

چرا افرادی تمایل به کشیدن به سیگار دارند؟

انسان‌ها به سه دلیل ممکن است به کشیدن سیگار میل پیدا کنند: اولین علت می‌توان به معضلات فردی همانند: اضطراب،افسردگی،ناتوانایی در مخالفت و نه گفتن،کمبود محبت و احساس ناامنی اشاره کرد.

دومین دلیل تمایل افراد  به سیگار،مشکلات خانوادگی است که خود شامل روابط عاطفی محدود،والدین سیگاری،خانواده نابسامان،کمبود محبت و تبعیض گذاشتن بین فرزندان است.

سومین علت علاقه‌مندی افراد به سیگار مشکلات اجتماعی حاوی آینده نامعلوم،تنش‌های محیطی، کسب کار با فروش دخانیات،نداشتن فضای فرهنگی و تفریحی  است.

بعد از ترک سیگار چه حوادثی در بدن رخ می‌دهد؟

زمانی که 20 دقیقه از ترک سیگارتان بگذرد ضربان قلب همانند به سطح اولیه بازمی‌گردد. هنگامی‌که 12 ساعت از ترک سیگارتان بگذرد ضربان قلب و منواکسید کربن که در خونتان وجود دارد به‌اندازه نرمال خود می‌رسد و نبود نیکوتین در خون قابل‌درک خواهد بود.

بعد از  یک سال؛ مشکلات بخش فوقانی دستگاه تنفس بهتر شده و ریسک حمله‌ قلبی فشارخون، سرفه هم نیز کاهش پیدا می‌کند.

بعد از  ۲ تا ۵ سال؛کسانی که سیگار را ترک کرده‌اند خطر دچار شدن به سکته مغزی در آن‌ها کمتر می‌شود .

بعد از  ۵ تا ۱۵ سال؛ خطر گرفتار شدن  به سرطان دهان، گلو، مری و مثانه به کسانی که سیگار را ترک کرده‌اند به  نصف کمتر می‌رسد.

بعد از ۱۰ سال؛ در نصف از کسانی که سیگار را ترک کرده‌اند خطر دچار شدن  به سرطان ریه و مثانه کمتر می‌شود.

بعد از ۱۵ سال؛  کسانی که با کشیدن سیگار خداحافظی کرده‌اند خطر دچار شدن به  بیماری قلبی همانند کسانی است که هرگز از سیگار استفاده نکرده‌اند.

استفاده از مواد غذایی که به ترک سیگار کمک می‌کند

1. نکشیدن سیگار به کمک آب

زمانی که تمایل به کشیدن سیگار دارید با نوشیدن یک لیوان آب،میلتان راکم کنید زیرا خوردن آب زیاد سبب سم‌زدایی بدن می‌شود.

2. نکشیدن سیگار برای همیشه با شیر

پژوهش‌ها به این نکته اشاره می‌کند به دلیل سودمند بودن پروتئین موجود در شیر،  خوردن یک لیوان شیر سبب تمایل نداشتن فرد به کشیدن سیگار می‌شود

3. نکشیدن سیگار برای همیشه توسط تربچه

یکی از موثرترین گیاه در ترک سیگار تربچه می باشدکه آن را با مقداری از عسل ترکیب کرده و روزی دو بار نوش جان کنند

4. نکشیدن سیگار توسط زنجبیل

کسانی که قصد ترک سیگار دارند دچار حالت تهوع می‌شوند که برای از بین بردن این حالت از عصاره زنجبیل استفاده می‌کنند.

5. نکشیدن سیگار با جو

جو یکی از مناسب‌ترین داروهای خانگی برای نکشیدن سیگار برای همیشه است به‌طوری‌که : یک قاشق جو را در دو کاسه آب جوش مخلوط‌کنید سپس اجازه دهید مخلوطی که به دست می‌آید یک‌شب از آن بگذرد و صبح روز بعد به مدت 10 دقیقه منتظر بمانید جوش بیاید.بعد از هر وعده غذایی این جوشانده مخلوط جو را سبب کم شدن سم‌های بدن می‌شود را میل کنید. البته باید به این نکته توجه داشت که این جوشانده شب استفاده نشود.

6. گیاه گل مخمل شایسته جهت ترک سیگار

اگر تصمیم گرفته‌اید که دیگر سیگار نکشید از دم‌نوش گل مخمل جهت جایگزین نیکوتین استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید