عزت‌الله مهرآوران بازیگر ۷۰ ساله سینما و تلویزیون متولد ۱۸ اردیبهشت ۱۳۲۸ در مسجد سلیمان است، وی دارای نشان درجه ۱ هنری معادل دکترای تئاتر از سوی وزارت علوم و وزارت ارشاد اسلامی است، وی سابقه بازی در فیلم و سریال های شاخصی نظیر: «آژانس شیشه‌ای»، «مرد عوضی»، «مومیایی ۳»، «وضعیت سفید» و ... را در کارنامه هنری خود دارد.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: عزت الله مهرآوران بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگارسلام نو، پیرامون مهمترین دغدغه و مشکلات پیشکسوتان اظهار کرد: پیشکسوتان بار سنگینی از تجربه را با خود دارند و تمایل دارند که این تجربیات را استفاده و در اختیار دیگران قرار دهند اما شرایط این زمینه محیا نیست.

وی در همین راستا ادامه داد : هر هنرمند پیشکسوتی به همان اندازه ای که تجربه دارد به همان اندازه هم درخواست دارد و معمولاً تحمل پیشکسوت ها بیشتر است و بی توجهه ای به تجربیات پیشکسوت ها بی توجهه ای به یک اثر ناقص است و بنده بسیار متاسف هستم که در بعضی مواقع به پیشکسوت ها بی توجه ای می شود، آن هم پیشکسوت هایی که حضورشان هم می تواند سرمایه باشد و هم در دیده شدن سریال تاثیر بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید :

مصاحبه پیشین سلام نو با عزت الله مهرآوران

پخش نامنظم سریال «زیرهمکف» موجب کاهش مخاطب این سریال شد

بازیگر سریال «لیسانسه ها» در خصوص تضمین شغلی بازیگری اظهار کرد : هنر شغل نیست و نمی شود از آن به عنوان شغل تعریف کرد، هنر یک جایگاهی دارد و اگر آن جایگاه برای سیاست گذاران فرهنگی مورد قبول باشد و حفظ شود، هنرمند می تواند خلاقیت های زیادی را که دارد از خود بروز دهد.

وی در همین راستا ادامه داد : هنرمندان مشکلات زیادی را دارند و به خاطر مردم تحمل می کنند چون دوست ندارند این به اصطلاح نوکری مردم را از خود دور کنیم.

بازیگر سریال «زیر همکف» در خصوص تفاوت پذیرش بازی در نقش مثبت و منفی تصریح کرد :‌ خیر اصلا تفاوتی ندارد، ما بازیگر ها نقشی را که بازی می کنیم دوست داریم زندگی در آن حضور داشته باشد و مشکلات و اتفاقات مردم باشد، البته اگر که باور کنیم هنر دغدغه اش انسان است.

بازیگر سریال «هیولا» در خصوص ترجیح اش برای بازی در تلویزیون، سینما و تئاتر اظهار کرد : قاعدتا تفاوت هایی است و هر کدام مدیوم های خاص خود را دارند و به نظر بنده تئاتر یک ضیافت است، اما تلویزیون و سینما یک نوع صنعت محسوب می شود.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا شده است که از بازی در پروژه ای پشیمان شود اظهار کرد :‌ بله ولی آنقدر نیست و به همان اندازه ای است که پشیمان شده ایم.

بازیگر فیلم «مومیایی ۳» در خصوص عدم تولید سریال های باکیفیت و پر تماشاگر دهه ۷۰ و ۸۰ اذعان کرد :‌ دلیل اصلی آن نبود بودجه است و باید سیاست گذاران فرهنگی به این باور برسند که مردمی که سریال هایی نظیر «هزار دستان» را دیده اند به این جنس سریال های با کیفیت عادت کرده اند و انتظار تولید همچنین سریال هایی را دارند.

مهرآوران در پایان در خصوص وضعیت سینما و تلویزیون خاطر نشان کرد‌: اینکه ما بیاییم قصه ها را توسط سانسور تکه پاره کنیم و سعی در کاهش بودجه داشته باشیم، نمی توانیم به تولید خوبی دست یابیم و باید قبول کنیم میراث فرهنگی ما همین سریال ها هستند و ما با این سریال ها قضاوت می شویم و برای غنی تر شدن این میراث به این جنس کارها بهای بیشتری داده شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید