مانور دفاع دریایی مشترک بین عربستان سعودی و آمریکا هفته آینده در پایگاه دریایی ملک عبدالعزیز برگزار خواهد شد. 

به گزارش سلام نو، عربستان سعودی و آمریکا در صدد برگزاری رزمایش دریایی مشترک در پایگاه دریایی "ملک عبدالعزیز" هستند و هدف از آن را ادامه مجموعه رزمایش های مشترک بین دو کشور اعلام کردند.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، ناوگان شرقی پایگاه دریایی ملک عبدالعزیز هفته آینده میزبان همتایان خود از نیروی دریایی آمریکا خواهد بود.

به نوشته این روزنامه، مانور " دفاع دریایی" در چارچوب مجموعه مانورها و آموزش های مشترک بین دو کشور جا دارد و هدف از آن افزایش سطح آمادگی نظامی به منظور حمایت از دریانوردی آزاد است.

الشرق الاوسط نوشت: این رزمایش مشترک، شامل مجموعه ای از مانورها و آموزش های دریایی است که هدف از آن افزایش اقدامات امنیت دریایی در منطقه و یکپارچه کردن مفهوم اقدامات هجومی در نیروهای دریایی است.

این در حالی است که "مایک پمپئو" وزیر امور خارجه آمریکا عصر روز گذشته وارد عربستان سعودی شد. گفتگو در خصوص راهبردهای منطقه ای واشنگتن در ارتباط با سوریه، عراق، یمن و ایران، محور گفتگوی او با بن سلمان ولیعهد سعودی است.

پمپئو  با ملک سلمان پادشاه سعودی در ریاض دیدار و در خصوص بحران های خلیج فارس، تحریم های ایران، اوضاع یمن و معامله قرن گفت و گو خواهد کرد.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید