وضعیت شناگران معلول و نابینا و کم‌بینا برای اعزام به پارالمپیک توکیو نامشخص است و به نظر می‌رسد قرار است تا پایان سال وضعیت این شناگران مشخص شود.

به گزارش سلام نو، بعد از مسابقات جهانی لندن که شاهین ایزدیار و سینا ضیغمی (دو شناگر معلول) و محمدحسین کریمی جهان آبادی شناگر نابینا و کم‌بینا موفق به کسب رکورد ورودی بازیهای پارالمپیک توکیو شدند، سخنگو و دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک از وضعیت نامشخص شناگران برای اعزام به توکیو خبر داد و تاکید کرد؛ چون این سه شناگر تنها رکورد ورودی را در لندن کسب کرده‌اند و رنکینگ آنها در جمع ۳ شناگر برتر دنیا نیست برای اعزام هنوز شرایطشان معلوم نیست.

هادی رضایی بر این باور بود که بعد از مشخص شدن تعداد سهمیه‌های اختصاص داده شده از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک، تصمیم خواهیم گرفت که شناگری را به توکیو اعزام کنیم یا خیر؟ این مباحث در حالی از سوی دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک مطرح شد که وی بعد از مدتی در یک نشست خبری اعلام کرد که چون رکورد ورودی کسب شده توسط شناگران در مسابقات جهانی لندن با سیاست‌های کمیته ملی پارالمپیک همسویی ندارد و احتمال کسب مدال توسط شناگران در پارالمپیک توکیو پیش‌بینی نشده است، بنابراین در این دوره هیچ شناگری به پارالمپیک اعزام نمی‌شود.

اما براساس شنیده‌ها این طور به نظر می‌رسد که مسوولین کمیته ملی پارالمپیک پس از تغییر در سیاست خود و فراهم کردن زمینه‌های اعزام تیم بسکتبال با ویلچر به توکیو درباره شنا نیز تغییر موضع داده‌اند به طوری که به سرمربیان شنای معلولان و نابینایان و کم‌بینایان اعلام کرده‌اند ۳ شناگری که موفق به کسب رکورد ورودی شده‌اند تمرینات خود را متوقف نکنند تا وضعیت اعزام آنها تا پایان سال مشخص شود.

این بلاتکلیفی رشته‌های اعزامی به توکیو از سوی مسوولین کمیته ملی پارالمپیک در حالی است که تقریبا نزدیک به ۶ ماه تا بازیهای پارالمپیک توکیو زمان باقی مانده است و ورزشکاران شنا که موفق به کسب رکورد ورودی شده‌اند هنوز شرایطشان برای اعزام مشخص نیست که آیا تمرینات آماده‌سازی خود را با هزینه‌های سنگین برای پارالمپیک ادامه دهند یا متوقف کنند.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید