۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 42470113

اضافه کردن لوبیا به دانه ها می تواند یک پروتئین ناقص را به یک پروتئین کامل تبدیل کند.لوبیا منبع عالی پروتئین برای گیاهخواران است. لوبیا از پیری جسمی گرفته تا سرطان و التهاب را کنترل می کند .لوبیا چندین مزایای سلامتی دارد که در این مطلب سلام نو به  9 مورد آن اشاره می کنیم.

1. منبع پروتئین

پروتئین یک ماده مغذی حیاتی است که تقریباً در هر کاری که بدن انجام می دهد ، نقش اساسی دارد. لوبیا سرشار از اسیدهای آمینه است ، که ساختمان پروتئین است.

منابع پروتئینی را می توان به دو دسته مختلف تقسیم کرد: کامل و ناقص. محصولات حیوانی ، سویا همه پروتئین های کامل هستند ، به این معنی که آنها حاوی هر 9 اسید آمینه هستند.

از بین انواع لوبیا ، تنها سویا حاوی هر 9 اسید آمینه است. پروتئین های ناقص را می توان به راحتی با آجیل ، دانه ها ، لبنیات یا غلات در یک وعده غذایی یا بیش از وعده های غذایی مختلف در طول روز ترکیب کرد تا پروتئین های کامل حاصل شود.

به عنوان مثال ، یک فرد می تواند لوبیا را با برنج بخورد. حتی داشتن لوبیای سیاه در هنگام ناهار و سپس بادام یا پنیر بعداً در روز می تواند باعث شود افراد پروتئین کامل دریافت کنند.

لوبیا منبع عالی پروتئین برای گیاهخواران است. آنها همچنین از نظر کالری و چربی اشباع نسبت به سایر منابع پروتئینی دیگر ، مانند لبنیات ، کمتری دارند.

2. مواد غذایی غلیظ و مغذی

لوبیا حاوی چندین ماده مغذی حیاتی از جمله فولات است . فولات می تواند به جلوگیری از نقص لوله عصبی در جنین در دوران بارداری کمک کند.

لوبیای خشک تقریباً دو برابر فولاتی را دارد که لوبیای کنسرو موجود در آن است ، بنابراین بهتر است آنها را از فرم خشک شده آنها تهیه کنید. با این حال ، کنسرو لوبیا هنوز بیشتر از بسیاری از غذاها حاوی فولات است.

کمبود فولات یا اسید فولیک می تواند علائم مختلفی را ایجاد کند ، از جمله:

ضعف

خستگی

تپش قلب

از دست دادن اشتها

تحریک پذیری

سایر مواد مغذی مهم موجود در لوبیا عبارتند از:

فلز روی

اهن

منیزیم

فیبر

3. آنتی اکسیدان

لوبیا سرشار از نوعی آنتی اکسیدان به نام پلی فنول است. آنتی اکسیدان ها با اثرات رادیکال های آزاد ، که مواد شیمیایی هستند و طیف گسترده ای از فرآیندهای بدن را تحت تأثیر قرار می دهند ، از پیری جسمی گرفته تا سرطان و التهاب ، مبارزه می کند .

4. سلامت بهتر قلب

افرادی که لوبیا مصرف می کنند ممکن است کمتر در اثر حمله قلبی ، سکته مغزی یا سایر مشکلات سلامت قلبی عروقی قرار بگیرند .

5. کاهش خطر ابتلا به سرطان

برخی مطالعات نشان داده اند که لوبیا به عنوان آنتی اکسیدان و ضد التهاب عمل می کند. این اثرات می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

6. دیابت و متابولیسم گلوکز

لوبیا ممکن است به ثبات سطح قند خون یا حتی جلوگیری از دیابت کمک کند . حبوبات سرشار از فیبر هستند ، که می تواند به کاهش قند خون کمک کند.

یک مطالعه در سال 2015 در موش ها نشان داد که یک ماده شیمیایی موجود در برگ های سویا می تواند به بدن در حفظ سطح گلوکز سالم کمک کند.

سویا همچنین از عملکرد سالم سلول های لوزالمعده پشتیبانی می کند. لوزالمعده انسولین تولید می کند ، که قند خون را تنظیم می کند.

7. جلوگیری از کبد چرب

کبد چرب نوعی اختلال متابولیک است که هنگام تجمع چربی ها در کبد بروز می کند.

8. کنترل اشتها

فیبر و نشاسته های سالم موجود در لوبیا می توانند به جلوگیری از هوس غذا کمک کنند . ممکن است افراد بعد از مصرف لوبیا احساس سیری کنند که ممکن است از پرخوری جلوگیری کرده و حتی به کاهش وزن نیز کمک کند.

9. بهبود سلامت روده

انواع مختلفی از لوبیا به ویژه لوبیای سیاه را نشان داده است که با بهبود عملکرد روده و افزایش تعداد باکتریهای سالم باعث تقویت سلامت روده می شود. این ممکن است به جلوگیری از بیماری های مرتبط با روده کمک کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید