غلامعلی رجایی به سلام نو گفت: این که کلا عرصه را واگذار کنند استراتژی یا همه یا هیچ است که به نظر من درست نیست. اگر روی ده یا پانزده نفر توافق می کردند و به آن لیست رای می دادند کار بهتری بود که متاسفانه انجام نشد.

سلام نو – سرویس سیاسی: غلامعلی رجایی، مشاور آیت الله هاشمی با اشاره به اشتباه بودن موضع شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان می گوید به ترکیبی از دو لیست منتشر شده از سوی اصلاح‌طلبان رای خواهد داد.

به گزارش سلام نو، این روزها لیستی موسوم به یاران هاشمی به عنوان اسامی مورد حمایت حزب کارگزاران منتشر شده است. لیستی که به باور صادق زیباکلام مصادره آیت الله هاشمی توسط کارگزاران است. در حالی که محسن هاشمی انتساب این لیست را به خانواده مرحوم هاشمی رفسنجانی تکذیب کرده غلامعلی رجایی ترجیح داده تا در این باره سکوت کند.

او در گفت‌وگو با سلام نو با اشاره به اینکه موج انتخاباتی در تهران از دو روز مانده به انتخابات شروع می شود، اظهار کرد: من نظر به هیچ لیستی ندارم و ترکیبی از این لیست ها را قبول دارم.

رجایی با اشاره به ردصلاحیت‌های بی حساب شورای نگهبان گفت: با این شرایطی که شورای نگهبان ایجاد کرده اصولگرایان اینقدر مهره دارند که با هم دعوایشان شده و اصلاح طلبان هم آن قدر بی مهره هستند که گفته اند لیست نمی دهند.

او ادامه داد: شورای عالی اصلاحات گفته لیست نمی دهد اما احزاب به صورت متفرقه لیست داده اند. متفرقه عمل کردن شانس آنها را کم کرده و من شانس اصلاح طلبان را بالا نمی بینیم.

او با تاکید بر اینکه راهکار پشت کردن به صندوق رای نادرست است، یادآور شد: مسلما هیچ اصلاح طلبی از این کانال عبور نخواهد کرد. ما در هر حال باید پشتوانه نظام باشیم و مردم را به رای دادن تشویق کنیم. ما مصداق شعر وفا کنیم و ملامت کنیم و خوش باشیم ... هستیم. ما با رای دادن نمی گذاریم نظام اعتبار اجتماعی خودش را از دست بدهد.

این فعال اصلاح طلب خاطرنشان کرد: اگر طوری باشد که ما نتوانیم وارد مجلس شویم به خاطر نظام این را می پذیریم. این هزینه ای است که ما برای بقای ایران می پردازیم. در این وضعیت نیازی به این نیست که به فکر حضور خودمان در قدرت باشیم. باید گزینه بقای ایران را تیک بزنیم.

رجایی همچنین با اشاره به سردرگمی در اردوگاه اصولگرایی اظهار کرد:در حال حاضر برای قضاوت در رابطه با آینده انتخابات زود است. اما با توجه به تعدد لیستی که در بین اصولگرایان اتفاق افتاده به نظر می رسد آرایی که به این لیست ها داده می شود تقسیم شود.

او همچنین با انتقاد از اقدام شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان مبنی بر لیست ندادن بیان کرد: این که کلا عرصه را واگذار کنند استراتژی یا همه یا هیچ است که به نظر من درست نیست. اگر روی ده یا پانزده نفر توافق می کردند و به آن لیست رای می دادند کار بهتری بود که متاسفانه انجام نشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید