در پی آزادی و پاکسازی شهرک ها و روستاهای غرب و شمال شهر حلب از وجود تروریست‌ها توسط ارتش، ساکنان شهر حلب به خیابان ها آمده و به شادی پرداختند.

به گزارش سلام نو، با آزاد سازی مناطق حومه  حلب در حال حاضر، امنیت این شهر به طور کامل برقرار شده است.

ارتش سوریه روز یکشنبه همچنین شهر عندان و روستاهای معاره الارتیق و بابیص و منطقه النور واقع در شمال حلب را آزاد کرد.

رسانه های سوری اعلام کرده اند که ارتش سوریه مناطق پراکنده و کوچکی را که در کنترل تروریست قرار دارد، به محاصره خود درآورده است.

نیروهای سوری پیشتر نیز مناطق القصر العدلی، شویحنه، شهرهای حریتان و حیان، مناطق کفر داعل، الهوته الجوانیه، الهوته البرانیه، بشنطره و برخی مناطق دیگر را آزاد کردند.

ارتش سوریه همچنین موفق شد مناطق بیانون و تل مصبین در حومه شمال حلب را از کنترل تروریست های جبهه النصره خارج کند.

تروریست های مورد حمایت ترکیه روز شنبه شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا در شمال حلب را با موشک های گراد هدف قرار دادند که سه شهروند غیر نظامی زخمی شدند و شماری از منازل شهروندان نیز آسیب دید.

مناطق نبل و الزهراء در طول بحران ۹ ساله سوریه به مدت ۴ سال تحت محاصره گروه‌های مخوف تروریستی قرار داشت و یکی از مهمترین اهداف این گروه‌های تروریستی بویژه النصره بود که مردم این مناطق را تحت محاصره قرار داده بودند. این مناطق در سال ۹۴ از محاصره خارج شد.

ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه برای آزادسازی آخرین پایگاه‌های گروه‌های تروریستی در مناطق شمال غرب این کشور در استان های ادلب و حلب، تنش جدیدی را میان آنکارا و دمشق ایجاد کرده و باعث وقوع درگیری های نظامی میان دو طرف شده است.

پیشروی سوریه در این مناطق درحالی شدت گرفته که از روز نهم ژانویه (۱۹ دی ماه) با توافق میان ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای وی، در منطقه ادلب آتش بس اعلام شد؛ اما این آتش بس دو روز بعد با حملات تروریست‌ها نقض شد.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید