بالاخره برای اولین بار پس از شیوع کرونا و تاثیرات اقتصادی آن شاهد اولین جهش هفتگی نفت بعد از کرونا بودیم. این در حالی است که نگرانی‌ها با افت تولید اوپک فروکش کرد.

در پی کاهش نگرانی ها از شیوع ویروس کرونا و همچنین انتشار گزارش کاهش تولید اوپک سبب شد تا قیمت نفت رشد بیش از ٣ دلاری را در هفته گذشته تجربه کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، بازارهای جهانی هفته نسبتا آرامی را در معاملات نفت پشت سر گذاشتند تا جایی که با فروکش کردن نگرانی ها از بحران شیوع کرونا و تاثیر منفی آن بر اقتصاد جهانی، قیمت انواع کامودیتی‌ها به ویژه نفت با رشد چشم‌گیری در طول هفته روبرو شد.

در طی یک ماه گذشته که بحران جهانی شیوع کرونا بر قیمت انواع مواد در دنیا تاثیر منفی گذاشته بود، نفت نیز قریب به ١٠ دلار عقب نشینی کرد.

این در حالی است که تنها در هفته گذشته و با اعلام گزارش تولید کاهشی اوپک و کاهش نگرانی در خصوص کرونا حدود ۵ درصد از افت قیمت نفت جبران شد .

با این حال روند قیمت نفت در روزهای گذشته نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در بازار نفت امیدوارند تا اثر کرونا بر طلای سیاه کوتاه مدت باشد و نفت بتواند به قیمت‌ها پیش از شیوع کرونا بازگردد.

همچنین امیدواری درباره کاهش ۶۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت اوپک پلاس نیز بر این روند مثبت اثرگذار بوده است تا آنجا که قیمت نفت برنت در هفته گذشته بیش از ۵ درصد بالا رفت و از ۵۴ دلار و ۴۷ سنت در روز دوشنبه به ۵۷ دلار و ۳۲ سنت در روز جمعه رسید.

قیمت نفت شاخص آمریکا نیز ۳.۴ درصد افزایش داشت تا از ۵۰ دلار و ۳۲ سنت به ۵۲ دلار و ۵ سنت افزایش پیدا کند.

از سویی دیگر اما آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده که ذخایر نفت آمریکا افزایش چشم‌گیری داشته است تا آنجا که پیش‌بینی می‌شود در ۴۵ روز پیش رو، تقاضای نفت بازهم با کاهش ۴۳۵ هزار بشکه‌ای روبرو شود که این امر می‌تواند مانعی برای افزایش قیمت نفت باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید