بسیاری از افراد از دردهای زانو و آرتروز زانو رنج می برند و به همین دلیل تمریناتی مناسب برای درمان آرتروز زانو و داشتن زانوی سالم وجود دارد که اگر انجام دهید می‌توانید به بهبود سلامتی خود کمک کنید.

لگد زدن به پشت

این روش که برای تقویت ماهیچه و کاهش سفتی زانو بسیار عالی می باشد،  ابتدا صاف بایستید یک پای خود را از روی زمین بلند کنید و زانو را خم کنید پاشنه را به طرف کتف تان بیاورید چند لحظه صبر کنید و مجدد پایین بیاورید. زانو ها باید صاف باشد ۱۰ تا ۱۵ بار این تمرین را در طول روز تکرار کنید .

درازکش

به پهلو دراز بکشید کمر و زانو های خود را ۹۰ درجه خم نمایید و با شانه ها مفصل ران و پاها را با هم تراز نمایید کف پاهای خود را به هم متصل کرده و تا جایی که امکان دارد زانوی خود را بالا بیاورید و آهسته آن را پایین بیاورید دقت کنید که سه تا پنج ثانیه نگه دارید و ده الی بیست و پنج بار دو بار در روز این تمرین را تکرار نمایید .

شنا کردن

شنا کردن یک تمرین ضعیف قلبی عروقی برای کل بدن می باشد و برای هر سنی مفید است بسیاری از افراد که از ورم مفاصل رنج می برند می توانند با شنا کردن فشار در طول روز را از روی زانوی خود بردارند پس بهتر است که برای این کار حتماً به استخر رفته و آرام در آب راه بروید .

آرتروز چیست؟

آرتروز وضعیتی می باشد که در آن مفاصل داغ ، متورم و اغلب دردناک می شوند از مفاصلی که گاها دچار آرتروز می شود زانو می باشد که بزرگترین مفصل بدن است یک نوع آرتروز وجود دارد به نام OA

در OA بافت سختی در انتهای استخوان که مفصل را پوشش می دهد شروع به تجزیه و تحلیل می کند .

طبق آماری که در کشور آمریکا گرفته شده است ۵۲.۵ درصد آمریکایی در سن ۱۸ سالگی مبتلا به التهاب مفاصل شده‌اند و ۴۹.۳ درصد بزرگسالان ۶۵ سال و مسن‌ترها ۳۰.۳ درصد بین سن ۴۵ تا ۶۴ سال دارای التهاب مفاصل می باشند .

چند ورزش برای بهبود آرتروز زانو

ایستادن بر روی پاها

در این روش مقابل یک دیوار بایستید و پاهای خود را به سمت پهلوی خود بدون چرخاندن انگشت پاهای‌تان بالا بیاورید و نوک انگشت پای خود را به جلو یا کمی به داخل متمایل کنید مراقب باشید که پهلوی شما خم نشود و سپس پا را مجدداً پایین بیاورید و در هر پا این تمرین و ۱۵ الی ۲۰ بار تکرار نمایید .

ایستادن و نشستن

در این حرکت بر روی یک صندلی صاف بنشینید و پاهای خود را بر روی زمین بگذارید بازوان خود را در سینه جمع کنید راست و آهسته و صاف بایستید برای یک دقیقه این کار را تکرار کنید .

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید