۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 42325821

پایتخت مکزیک دیروز صحنه اعتراض زنان مکزیکی برای توقف خشونت علیه زنان این کشور بود.

به گزارش سلام نو، جمعی از زنان مکزیک در مناطق مختلف پایتخت این کشور با برپایی تظاهرات در اعتراض به خشونت علیه زنان، خواستار توجه جدی دولت به حقوق این قشر از جامعه شدند.

این تظاهرات روز گذشته(جمعه) در چند منطقه مکزیکوسیتی از جمله مقابل کاخ ریاست جمهوری برگزار شد و معترضان خواستار اقدام جدی دولت برای توقف خشونت علیه زنان این کشور شدند.

معترضان در این گردهمایی اعتراضی پلاکاردهایی با  شعارهایی همچون" اجازه بدهید زندگی کنیم"، " آنها ما را می‌کشند" در دست داشتند.

این معترضان در پایان این گردهمایی بیانیه ای را امضا کردند که در بخشی از آن از دولت درخواست شد به تعهداتش در قبال توقف خشونت ها علیه زنان پایان دهد و این مسئله را در اولویت کاری خود بگذارد.

برخی از شرکت‌کنندگان گردهمایی اعتراضی مقابل کاخ ریاست جمهوری مکزیک اشیایی را آتش زدند که به دنبال آن نیروهای گارد ریاست جمهوری وارد عمل شدند.

این گردهمایی اعتراضی در چند منطقه مکزیکوسیتی برگزار شد که خشونت‌ها در این کشور منطقه آمریکای لاتین از جمله قتل و آدمکشی در سال ۲۰۱۹ میلادی رکورد زد. جدیدترین آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد سال ۲۰۱۹ بدترین سال از نظر خشونت‌ها در مکزیک بوده به گونه‌ای که ۳۴ هزار و ۸۵۲ نفر قربانی به همراه داشته است.

این آمار نشان از چالش جدی برای « آندرس مانوئل لوپز اوبرادور » رئیس جمهوری مکزیک است.

اوبرادور در حالی دسامبر(آذر-دی) ۲۰۱۸ سمت ریاست جمهوری را برعهده گرفت که وعده داد به طور جدی با سطح خشونت‌های فزاینده این کشور مقابله کند اما از آن زمان تاکنون، خشونت‌ها در این کشور منطقه آمریکای لاتین همچنان رو به افزایش است.

آندرس مانوئل لوپز ابرادور رئیس جمهوری مکزیک همچنان با انتقادهای فزاینده نسبت به سیاست‌هایش در مسیر مقابله با خشونت‌های این کشور مواجه بوده است.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید