معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد عملیات اجرایی ۴۰۰ واحد برای دهک‌های چهار تا هفت آغاز شد.

به گزارش سلام نو، محمود محمودزاده گفت: عملیات اجرایی ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی در سطح کشور آغاز شد.

محمود محمودزاده در آیین آغاز عملیات اجرایی مسکن ملی خرم‌آباد بیان کرد: در راستای اجرای طرح مسکن ملی، تهیه ۴۰۰ هزار واحد برای دهک‌های چهار تا هفت آغاز شد و برای دهک‌های اول تا سوم برنامه‌ای به‌زودی اعلام می‌شود.

وی اظهار داشت: برای گروه‌های شغلی معلمان، نیروهای مسلح، کارگران و بازنشستگان تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت‌خانه‌های مربوطه برای ایجاد شرایط بهتر منعقد شده است.

وی ادامه داد: در مرحله نخست برای دهک‌های چهار تا هفت ۲۴۰ هزار نفر و ۲۰ هزار نفر نیز در بافت‌های فرسوده ثبت‌نام کردند و حدود ۵۸ درصد در سطح کشور واجدالشرایط شناخته که برای پایش‌های اولیه به ادارات کل معرفی شدند.

محمودزاده عنوان کرد: این افراد با مراجعه حضوری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ارائه مدارک لازم و تایید نهایی به بانک‌ها معرفی می‌شوند.وی گفت: در صورتی‌که افرادی به عدم تایید صلاحیت معترض باشند از اول تا ۱۰ اسفند ماه می‌توانند به سامانه مراجعه نمایند چرا که اعتراض‌ها بررسی دقیق خواهند شد.

وی افزود: در لرستان بر اساس طرح جامع مسکن حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد نیاز است چهار هزار و ۸۰۰ واحد در سه شهر بزرگ و سه هزار واحد در شهرهای کوچک، سه هزار واحد در بافت‌های فرسوده که از این مجموع در مرحله اول حدود یک هزار و ۷۰۰ واحد ثبت‌نام شده است.

محمودزاده اظهار داشت: در مراحل بعد ثبت‌نام برای مابقی متقاضیان صورت خواهد گرفت، حدود ۶۱ درصد از ثبت‌نام‌های متقاضیان واجد الشرایط بودند و لرستان یکی از استان‌هایی بود که خیلی زود ظرفیت ثبت‌نام را پرکرد که این نشان از نیاز به تامین مسکن در این استان است.

یک‌هزار و ۶۸۴ نفر در استان متقاضی دریافت تسهیلات مسکن ملی بودند که یک‌هزار و ۳۰۴ نفر در سه شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر حائز شرایط بوده و نام‌نویسی تکمیلی آنها از ۱۶ بهمن آغاز شده است.

جمعیت هر یک از شهرهای خرم‌آباد، بروجرد و دورود بالای ۱۰۰ هزار نفر می‌باشد و مابقی شهرهای استان زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند که طرح اقدام ملی مسکن در تمامی آنها به‌جز کوهدشت به دلیل مشکل عدم تامین زمین اجرا می‌شود.

/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید