شکرالله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران اعلام کرد شورای نگهبان صلاحیت هزار و ۶۶۷ کاندیدای مجلس در استان تهران را تایید کرده است.

به گزارش سلام نو، شکرالله حسن بیگی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در مورد آخرین وضعیت تأیید صلاحیت‌ها اظهار داشت: براساس آخرین آمار تاکنون برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در مجموع صلاحیت یک هزار و ۶۶۷ نفر توسط شورای نگهبان در این استان تأیید صلاحیت شده‌اند، همچنین  ۲۱۰۳ نفر رد صلاحیت شده و ۱۰۸ نفر انصراف دادند.

وی با بیان اینکه تبلیغات کاندیدای مجلس از ۲۴ بهمن‌ماه به‌مدت یک هفته آغاز می‌شود افزود: نامزدهای انتخابات مجلس برای ۳۹ کرسی در استان تهران با یکدیگر رقابت می‌کنند که از این تعداد ۳۰ کرسی برای نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، ۵ کرسی برای سایر حوزه‌های انتخابیه استان و ۴ کرسی به نماینده اقلیت‌های دینی اختصاص دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران عنوان کرد: برای انتخابات خبرگان رهبری نیز ۱۶ کرسی از ۸۸ کرسی خبرگان مربوط به استان تهران است که ۳ کرسی خالی است از این‌رو نخستین میان دوره‌ای خبرگان رهبری برگزار می‌شود که برای این انتخابات ۱۶ نامزد تأیید صلاحیت شدند و تبلیغات آنها به‌مدت دو هفته است که از ۱۷ بهمن‌ماه تبلیغات نامزدهای خبرگان رهبری آغاز شده است.

حسن بیگی در مورد تعداد صندوق‌های اخذ رای گفت: ۶۶۵۹ صندوق اخذ رأی در استان تهران داریم که با توجه به برگزاری دو انتخابات این تعداد دو برابر می‌شود به عبارت دیگر ۱۳۳۱۸ صندوق اخذ رای در استان پیش‌بینی شده است.

وی همچنین تصریح کرد: در مجموع ۱۸۰ هزار نفر در دوم اسفندماه با ستاد انتخابات استان تهران در قالب عوامل اجرایی، نمایندگان فرماندار، نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی با ستاد انتخابات استان تهران همکاری دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: برای برگزاری انتخابات در استان تهران آمادگی کامل داریم، اقلام انتخاباتی توزیع شده و کلاس‌های آموزشی نمایندگان فرماندار، بازرسین و عوامل اجرایی، کاربران دستگاه‌های احراز هویت شروع شده و ادامه داد.

/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید