کیانوش رستمی، قهرمان المپیک 2016 جام بین المللی وزنه برداری فجرشرکت کرد اما او امتیاز یکضرب و مجموع جام فجر را هم از دست داد تا حالا شانسش برای حضور در المپیک 2020 به حداقل برسد.

به گزارش سلام نو، جام بین المللی وزنه برداری فجر به میزبانی شهر رشت به عنوان یکی از مراحل گزینشی المپیک 2020 این روزها در جریان است و امروز با توجه به حضور کیانوش رستمی، قهرمان المپیک 2016 همه نگاهها به رقابت های دسته 96 کیلوگرم بود.

در حالی که به نظر می رسید در غیاب سهراب مرادی و رقبای قدرتمند خارجی از قطر و چین، کیانوش کار سختی برای به دست آوردن مدال طلای این مسابقات ندارد، بازهم شاهد رخ دادن یک قصه تکراری برای این وزنه بردار بودیم.

کیانوش که به دلیل اوت کردن در مسابقات جهانی 2019 شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک 2020 کمرنگ می دید، قصد داشت با رکوردهای بالا و قابل توجه در جام فجر امتیازات المپیکی خود را افزایش دهد. به همین خاطر او به عنوان آخرین وزنه بردار روی تخته آمد.

تنها تفاوت کیانوش نسبت به مسابقات قبلی، غیبت برادر او در کنارش به عنوان مربی بود. این بار جباری، یکی از مربیان تیم ملی وظیفه هدایت رستمی را برعهده داشت تا مشخص شود این وزنه بردار تا حدودی در چارچوب تیم ملی قرار گرفته است.

175 کیلوگرم وزنه انتخابی کیانوش رستمی برای حرکت اول یکضرب بود. او نتوانست این وزنه را بالای سر ببرد تا سالن وزنه برداری رشت در سکوت فرو برود. تنها 2 دقیقه زمان وجود داشت تا دوباره کیانوش روی تخته بیاید.

در حرکت دوم بازهم کیانوش نتوانست وزنه 175 کیلوگرمی را مهار کند تا به اوت کردن در همان حرکت یکضرب نزدیک شود؛ اتفاقی که در سال های اخیر چند باری برای او رخ داده است.

در اقدامی عجیب رستمی تصمیم گرفت برای حرکت سوم وزنه را به 177 کیلوگرم ارتقا دهد. این شوک هم برای بالا بردن وزنه کافی نبود و کیانوش رستمی برای سومین بار وزنه را روی تخته انداخت تا بار دیگر اوت کند.

کیانوش رستمی که خیلی عصبانی بود و استرس داشت، به خاطر انداختن این وزنه ها حسرت می خورد و با مشت روی تخته می کوبید. او امتیاز یکضرب و مجموع جام فجر را هم از دست داد تا حالا شانسش برای حضور در المپیک 2020 به حداقل برسد.

به نظر می رسد مسابقات قهرمانی آسیا تنها امید باقی مانده کیانوش رستمی برای به دست آوردن امتیازات المپیکی است، اما او با توجه به از دست دادن امتیازات زیاد در گزینشی های قبلی بعید است بتواند مجوز حضور در المپیک را به دست بیاورد.

کیانوش رستمی که در المپیک ریو یکی از طلایی های ایران بود، به همین سادگی المپیک 2020 را از دست داد و حالا همه نگاهها به سهراب مرادی در این وزن است./ورزش سه

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید