سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: ساسان سالور در خصوص حواشی موجود پیرامون جشنواره فجر به سلام نو گفت: به ابراهیم داروغه زاده خسته نباشید میگویم چراکه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، جشنواره سختی بود و ما انسانها بایستی همیشه خود را جای دیگری بگذاریم تا درک بهتری از وضعیت وی داشته باشیم اما متأسفانه ما همیشه یاد گرفتهایم بهاصطلاح نق بزنیم و همیشه دوست داریم یکی را مقصر جلوه دهیم.
چه بخواهیم و چه نخواهیم، جشنواره فجر بهعنوان یک دریچه و معبر تعیینکننده برای عبور فیلمها در اکران سال آینده وجود دارد و صدها فیلم در فیلترینگ جشنواره شرکت میکنند که خروجی محدودی دارد البته که منظور بر این نیست که فیلمهای راه نیافته به جشنواره کیفیت پایینی دارند و شاید بعضاً از فیلمهای راهیافته بهتر و شایستهتر باشند اما در کل نگاه ویژهای در جشنواره فیلم فجر وجود دارد که برآیند کلی اکرانها را در سال آینده تعیین میکند و من نوعی خیلی به فجر، جشنوارهای نگاه نمیکنم چراکه فستیوالهای دنیا مناسبات خاص خودشان را دارد اما ما نمیتوانیم جشنواره فجر را در یک استانداردی قرار دهیم.
در کل امسال با توجه به حواشی موجود ابراهیم داروغه زاده خیلی خوب و صادقانه مدیریت کرد و در مقابل کسانی که حتی فیلمهایشان انتخاب نشده بودند و انصراف میدادند با سعه صدر برخورد کرد و متأسفانه من شاهد کسانی بودند که از ابتدا برای من نسخه میپیچیدند که شما چرا انصراف نمیدهید و من پاسخ آنها را اینطور میدادم که من بهعنوان یک تهیهکننده حرفهای وقتی فرم جشنواره فجر را پر کردم، خودم را در این جشنواره دیدهام و پر کردن این فرم یعنی من به قواعدی احترام میگذارم حتی اگر فیلم من پذیرفته نمیشد، به قواعد پایبند بودم مگر اینکه مشکلی با بخش کیفی وجود داشت اما فکر میکنم بر اساس شنیدههایم و بازخورد مخاطبان فیلم «سه کام حبس» با رأی اکثریت هیئت انتخاب، انتخاب شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از اصحاب مطبوعات میخواهم که با ابزار مطبوعاتی که در دست دارند عادلانه فیلم را نقد کنند چراکه شاهد این بودم که کسانی باگذشت تنها ده دقیقه از فیلم شروع به نوشتن و قضاوت زودهنگام منفی نسبت به فیلم می کردند اما من از آنها درخواست میکنم که اگر احساس کردید حس قلبی شما نسبت به این فیلم مثبت است راجع به این فیلم مثبت بنویسید که مخاطب ترغیب شود فیلم را ببیند و خودش تصمیم بگیرد و قضاوت کند نه اینکه بهطور کل از دیدن فیلم پشیمان شود و اگر شما سیاه نمایی در فیلم دیدید بگذارید مخاطب این سیاه نمایی را خودش ببینید.