یک سری از عادت های بد و خوب از پدر و مادر افراد به آنها می‌رسد که می تواند ریشه ارثی داشته باشد. تمایل به خوردن شیرینی، بیخوابی از جمله عادت هایی می باشد که ارثی هستند. عادت های ما اکتسابی است یا انتسابی. در این مطلب از سلام نو به عادت های انتسابی توجه کرده ایم، با ما همراه باشید .

چه رفتارهایی موروثی می باشد؟

آستانه تحمل درد ، توانایی مقاومت در برابر درد

اگر شما دارای موهایی به رنگ قرمز هستید و این را از پدر و مادر خود به ارث برده اید باید به شما بگوییم که تنها این یک ویژگی نمی‌باشد که به شما داده شده است بلکه شما دارای مقاومت بیشتری در برابر درد در مقابل افراد دارای موی بلوند و سبزه هستید در تحقیقاتی که در دانشگاه آلبورگ دانمارک انجام گرفت مشخص شد که افراد دارای موی قرمز نسبت به درد مقاوم تر می باشند به همین دلیل آنها می‌توانند غذای تند بیشتری را بخورند و ناراحتی ناشی از آن را راحت‌تر تحمل نمایند و همچنین طی تحقیقات دیگری که انجام شده است مشخص شده ۲ درصد از افراد جهان که دارای موی قرمز می باشند نسبت به سرماخوردگی حساس تر و همچنین داروهای بیهوشی بر روی آنها واکنش کمتری دارد.

عطسه کردن در آفتاب

دمدمی مزاجی به سندرومی به نام ACHOO برمیگردد به گفته مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی افرادی که در معرض نور ناگهانی قرار می گیرند دچار عطسه های شدیدی می‌شوند پس بنابراین اگر شما در یک سالن سینمایی تاریک قرار دارید و بعد از آنکه از آنجا بیرون رفتید و به یک مکان روشن و نورانی رسیدید ممکن است ناگهان عطسه کنید .

سندروم ACHOO ارثی است بنابراین اگر یکی از والدین شما آن را داشته باشد ۵۰ درصد احتمال آن که شما به آن مبتلا شوید وجود دارد.

حالت هایی از چهره

یکی از ویژگی های وراثتی که قطعاً برای شما هم عجیب می باشد به ارث بردن نگاه جدی از مادر است.شاید شما فکر کنید به دلیل آنکه زمان زیادی را در کنار مادرتان بوده‌اید رفتارهای او را تقلید می نماید اما کاملاً اشتباه است در تحقیقات و گزارش‌های علمی مشخص شده است که حالت های چهره موروثی می باشد و حتی افرادی که از مادر و پدر خود دور بوده اند می توانند این حالات و رفتار مشترک را داشته باشند.

داشتن عشق و نفرت نسبت به ورزش

آیا شما هم بعد از ورزش دارای حس خوبی هستید یا برعکس ممکن است این در شما یک ژنتیک باشد که با آزاد کردن دوپامین اختلال ایجاد کند به گفته محققان در دانشگاه جورجیا  علاوه بر آنکه بر شخصیت فردی افراد اثر می گذارد می‌تواند بر میل طبیعی فرد نیز موثر باشد حتی اگر شما ویژگی های ارثی را برای علاقه به ورزش نداشته باشید هنوز هم می توانید از ورزشی لذت ببرید حتی با این شرایط که ژن شما گرایش به تنبلی دارد.

عرق کردن کف دست

عرق کردن کف دست  در همه موارد ریشه عصبی ندارد و اگر این بیماری به صورت مزمن و بیش از حد وجود داشته باشد ممکن است به دلیل DNA شما رخ بدهد .

علاقه به شیرینی جات

ممکن است همه افراد به شیرینی علاقه داشته باشند اما امکان اینکه بعضی از افراد بیش از دیگران به شیرینی علاقه دارند ریشه موروثی دارد در دانشگاه گلف نشان داده شد که در یک آزمایشی که بر روی نزدیک به ۸۰ درصد از کودکان پیش دبستانی انجام شد کودکانی وجود دارند که شیرینی را بیشتر از سبزیجات دوست دارند اما ممکن است به دلیل مواردی ارثی خوردن سبزیجاتی همچون جوانه بروکسل و کلم به مزاج آنها تلخ بیاید .

منفی یا مثبت نگر بودن

اگر شما هیچ گاه نمی توانید به موارد نگاهی مثبت داشته باشید ممکن است به دلیل شرایط زندگی شما نباشد بلکه ژن  OXTR شما که بر گیرنده عشق و هورمون اکسی توسین ارتباط دارد مسئولش است با این حال یک فرد  ۲۸ درصد امکان دارد این ویژگی را به ارث ببرد.

بی خوابی

اگر شما هم جزو افرادی هستید که شبها نمی توانید به راحتی بخوابید ممکن است این مورد ارثی باشد البته به شرط آن که روزهای پر استرسی را پشت سر گذاشته باشید.

پرخاشگر بودن در دوران کودکی

اگر شما در دوران کودکی خود بسیار پرخاشگر بوده اید ممکن است از والدین خود به ارث برده باشید کتک زدن گاز گرفتن لگد زدن در دوران اولیه کودک بیش از آنکه به محیط مربوط باشد به ژنتیک فرد مربوط می شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید