۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵
کد خبر: 40879261

تیم استقلال تاجیکستان با شکست مقابل الاهلی از رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بازماند و تیم عربستانی حریف استقلال ایران در این تورنمنت شد.

به گزارش سلام نو، در آخرین بازی پلی آف لیگ قهرمانان آسیا 2020 تیم های الاهلی عربستان و استقلال تاجیکستان ساعاتی پیش در ورزشگاه کینگ عبدالله شهر جده به مصاف هم رفتند. این بازی در شرایطی برگزار می‌شد که استقلال هفته گذشته با پیروزی مقابل لوکوموتیو شگفتی بزرگی را خلق کرد و در آستانه صعود به مرحله گروهی قرار گرفت.

مبین ارگاشف سرمربی تیم استقلال دوشنبه، با این ترکیب تیمش را به زمین فرستاد: رستم یاتیمف، مارکو میلیچ، تبرزی داولاتمیر، زوئیر دژورابوئف، ویتکور سوژف، علیشر دژالیلف، محمدجون رحیمف، شریدین بوبوئف، احسان پنج‌شنبه، اولکسی لارین و منوچهر دژالیلف.

این مسابقه که با استقبال نه چندان خوب هواداران همراه بود، با حملات تیم الاهلی آغاز شد و در دقیقه 8 علی الاسماری  با پاس مارکو مارین ستاره آلمانی این تیم صاحب موقعیت شد اما ضربه اش به بیرون رفت. در ادامه نیمه اول تیم سبزپوش عربستانی چند موقعیت دیگر نیز خلق کرد ولی هیچ یک تبدیل به گل نشدند.

در 20 دقیقه ابتدایی نیمه دوم تیم الاهلی صاحب توپ و میدان بود اما استقلالِ قرمزپوش از دقیقه 60 چند موقعیت بسیار خوب را خلق کرد. دو شوت بازیکنان استقلال ابتدا دفع شد و سپس داولاتمیر با شوت از راه دور دروازه یاسر را تهدید کرد اما این دروازه بان توپ را گرفت. چند دقیقه بعد این بار بوبوئف با دریبل سه بازیکن تیم الاهلی موقعیت سازی کرد ولی این موقعیت نیز راهی به دروازه نیافت.

پس از این نمایش درخشان چند دقیقه ای از سوی تاجیک ها، الاهلی میزبان بازی را در دست گرفت و یک ضربه را هم به تیر دروازه زد. سپس حسین عبدالغنی با سانتر برای سوزا موقعیت سازی کرد ولی ضربه سر این بازیکن برزیلی نیز به بیرون رفت.

در شرایطی که تصور می‌شد بازی با این نتیجه به وقت اضافه خواهد رفت اما تمارض بازیکن الاهلی باعث شد تا داور پشت محوطه خطا بگیرد. پس از ارسال ضربه، یوسف بلایلی روی زمین افتاد و داور یک پنالتی مشکوک و بحث برانگیز راگرفت تا همین بازیکن الجزایری گل پیروزی بخش تیم الاهلی را در دقیقه 90+1 بزند.

بازیکنان تیم استقلال که نمایش بسیار خوبی را ارائه کرده و شایستگی خود را نشان داده بودند، پس از اعلام پنالتی اعتراض زیادی به تیم داوری انجام دادند اما اعتراض ها نیز راه به جایی نبرد. در 4 دقیقه پایانی بازی تیم میهمان چند حمله را انجام داد ولی بی تجربگی و شاید بدشانسی استقلالی ها مانع از گلزنی آن ها شد تا این مسابقه با نتیجه 1-0 خاتمه یابد.

با این نتیجه استقلال به AFC کاپ رفت و تیم الاهلی نیز به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد و با استقلالِ ایران هم گروه شد./ ورزش سه

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید