به مناسبت اعلام نهایی نتایج آثار سینمایی حاضر در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی سلام نو به بررسی و معرفی فیلم های حاضر در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر خواهد پرداخت که در بررسی ششمین فیلم حاضر در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر به معرفی فیلم «تومان» به کارگردانی «مرتضی فرشباف» و تهیه کنندگی «سعید سعدی» خواهیم پرداخت.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : با اعلام نهایی نتایج آثار سینمایی حاضر در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، فیلم سینمایی «تومان» به کارگردانی «مرتضی فرشباف» و تهیه کنندگی «سعید سعدی» به عنوان یکی از حاضران این دوره از مهمترین رویداد سینمایی کشور معرفی شد.

بیشتر بخوانید :

بررسی فیلم «بی صدا حلزون» / فیلمی در خصوص ناشنوایان

بررسی فیلم «خورشید» / فیلم اجتماعی با موضوع کودکان کار

آخرین حضور مرتضی فرشباف در جشنواره فیلم فجر به دوره سی و سوم با فیلم «بهمن» با بازی فاطمه معتمد آریا بر می‌گردد که برای آن در دو بخش بهترین بازیگر نقش اصلی زن و بهترین جلوه‌های ویژه بصری نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد.

بررسی فیلم «عامه پسند» / روایت داستان در فضای بانوان جامعه

مرتضی فرشباف کارگردان فیلم های «سوگ» و «بهمن»، که پیش از این فیلم‌های «بهمن» و «سوگ» را در سینما‌های هنر و تجربه به نمایش درآورده بود، سومین فیلم بلند خود را با نام «تومان»سال گذشته در بندر ترکمن و گنبد کاووس جلوی دوربین برد.

پروانه ساخت این فیلم با نام اولیه «کوچ» در سال ۱۳۹۶ شمسی صادر شد و در زمان پیش تولید، عوامل آن مذاکراتی هم با چند بازیگر مطرح سینما داشتند اما در نهایت فیلم با ترکیب متفاوت دیگری جلوی دوربین رفت.

بررسی فیلم «قصیده گاو سفید» / دومین فیلم بهتاش صناعی‌ها

مجتبی پیرزاده و پردیس احمدیه بازیگران چهره این فیلم هستند که هر دو در «مجبوریم» رضا درمیشیان هم، بازی کرد‌ه‌ اند، اما این فیلم‌ به جشنواره امسال راه پیدا نکرد، میرسعید مولویان بازیگر اصلی «تومان»، از هنرمندان تئاتر است که این فیلم از اولین تجربه‌ های جدی او در سینما به حساب می‌ آید‌ و از دیگر بازیگرانی که در این اثر نقش آفرینی می کنند می توان به ایمان صیاد برهانی، حامد نجابت، سجاد بابایی و ... اشاره کرد.

پیش از این، نام سعید ملکان به عنوان یکی از تهیه کنندگان فیلم رسانه‌ ای شده بود، اما اکنون سعید سعدی تنها تهیه کننده فیلم است، سعدی آخرین بار با فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» در جشنواره فجر حضور داشت که از آثار بحث برانگیز و تحسین شده دوره سی و ششم بود.

بر خلاف آثار قبلی فرشباف، فیلم سینمایی «تومان» از ریتم بالایی برخوردار است و با مخاطبان عام خصوصاً قشر جوان نیز ارتباط برقرار می‌ کند، بازیگران جوان فیلم خصوصاً مجتبی پیرزاده و پردیس احمدیه شانس زیادی دارند تا در این دوره بازی‌ های شان در جشنواره دیده شود.

بررسی فیلم «سه کام حبس» / فیلمی با سوژه ملتهب در فضای اجتماعی

فیلم مرتضی فرشباف درباره‌ جاه طلبی جوانان و فردی است که از راه قمار و شرط بندی تلاش می‌ کند تا یک شبه طبقه اجتماعی خود را تغییر دهد و در خلاصه داستان فیلم آمده است، داستان این فیلم دربارهٔ فردی است که از راه قمار اسب و فوتبال تلاش می‌کند یک شبه طبقه اجتماعی خود را تغییر دهد و ... ، البته همین سوژه متفاوت و نو می‌ تواند در جشنواره فجر با واکنش‌ های زیادی همراه باشد.

فهرست عوامل فیلم «تومان»

کارگردان : مرتضی فرشباف

تهیه‌کننده : سعید سعدی

نویسنده : مرتضی فرشباف

بازیگران : میرسعید مولویان، مجتبی پیرزاده، پردیس احمدیه، ایمان صیاد برهانی، حامد نجابت و ...

دستیاران اول کارگردان : حسن لبافی، محمد ثقفی

مدیر فیلمبرداری : مرتضی نجفی

طراح چهره‌پردازی : سعید ملکان

طراح صحنه : مرتضی فربد

طراح لباس : مارال جیرانی

مدیر صدابرداری : رشید دانشمند

برنامه‌ریز : اسما ابراهیم‌زادگان

جلوه‌های ویژه بصری : محمدرضا حیدری

تدوین : مهدی سعدی

موسیقی : محمدرضا حیدری

صداگذار : بابک شکیبا

طراح پوستر، تیتراژ، گرافیک‌های رایانه‌ای : سعید فروتن

تیزر فیلم سینمایی «تومان»

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید