ایران و آمریکا در نه صلح نه جنگ قرار دارند، با هم دشمن هستند و برای ضربه زدن به منافع یک دیگر به هر کاری دست می‌زنند، به خصوص آمریکا با توجه به قدرت و توانی که دارد از هیچ کار غیراخلاقی و نادرستی خودداری نمی‌کند، حالا فرقی نمی‌کند آن کار می‌خواهد ترور فرمانده ارشد نظامی ایران یا تحریم داروهای خاص بیماران ایرانی باشد.

سلام نو – سرویس سیاسی: آمریکا در اولین واکنش رسمی خود نسبت به فرماندهی اسماعیل قاآنی بر سپاه قدس صراحتا تهدید کرد که اگر فرمانده فعلی هم‌چون قاسم سلیمانی عمل کند به سرنوشت او دچار خواهد شد.

برایان هوک، نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط به فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران در مورد فعالیت‌های آتی او هشدار داد و گفت که "اگر قاآنی همان مسیر کشتن آمریکاییان را دنبال کند، به همان سرنوشت قاسم سلیمانی دچار خواهد شد."

وی تاکید کرد که "این تهدید جدیدی نیست زیرا رئیس جمهوری همواره گفته است که او قاطعانه از منافع ایالات متحده حفاظت خواهد کرد" و افزود: "فکرمی‌کنم که  ایران هم دیگر درک کرده است که نمی‌توانند به آمریکاییان حمله کنند و نتیجه آن را نبینند."

هوک هرچند گستاخانه درباره فرمانده فقید و فرمانده فعلی سپاه قدس صحبت می‌کند، اما دروغ نمی‌گوید. آنان که کمی با مسائل خاورمیانه آشنا هستند می‌دانند که قاسم سلیمانی در کنار چهره‌ای همچون عماد مغنیه در لیست ترور اسرائیل قرار داشت. هم‌چنین پرونده ترور حاج قاسم از زمان بوش برای ترور آماده بوده و روی میز روسای جمهور آمریکا قرار داشته اما آن‌ها هیچ گاه تا زمان ترامپ ریسک چنین کار خطرناکی را به جان نخریدند.

حالا اما برایان هوک صراحتا مشخص کرده که آمریکا حاضر است اسماعیل قاآنی را نیز هم‌چون قاسم سلیمانی به عنوان فرد تاثیرگذار در منطقه و البته تهدید شماره یک برای آمریکا به حساب بیاورد.

این مسئله البته چیز عجیبی نیست. ایران و آمریکا در نه صلح نه جنگ قرار دارند، با هم دشمن هستند و برای ضربه زدن به منافع یک دیگر به هر کاری دست می‌زنند، به خصوص آمریکا با توجه به قدرت و توانی که دارد از هیچ کار غیراخلاقی و نادرستی خودداری نمی‌کند، حالا فرقی نمی‌کند آن کار می‌خواهد ترور فرمانده ارشد نظامی ایران یا تحریم داروهای خاص بیماران ایرانی باشد.

در این وضعیت چه باید کرد؟ آیا ایران از مواضع خود عقب نشینی می‌کند و سپاه قدس را به عقب نشینی فرا می‌خواند؟ از صحبت‌های رهبری در نماز جمعه و آخرین صحبت‌های فرمانده جدید سپاه قدس چنین برداشتی نمی‌شود.

قاآنی در آئین معارفه‌اش به عنوان فرمان جدید سپاه قدس گفت: اگرچه حاج قاسم را ناجوانمردانه زدند اما به لطف الهی و به همت همه آزادمردانی که در سرتاسر عالم خون‌خواه او هستند ان‌شاالله جوانمردانه دشمن او را خواهیم زد.

وی هم‌چنین به ادامه دادن راه فرمانده شهید سپاه قدس تاکید کرد و افزود: راه و مسیر روشنی که حاج قاسم در آن با اقتدار و صلابت گام بر می‌داشت، همانگونه که در حکم فرماندهی معظم کل قوا تصریح شده است، با قدرت استمرار خواهد داشت.

این به آن معناست که تصمیم‌گران قصد تغییر استراتژی‌های سپاه قدس را ندارند و آمریکا دیر یا زود اسماعیل قاآنی را نیز به هدف متحرک خود برای ترور احتمالی تبدیل می‌کند و او را به شکل مداوم تحت نظر می‌گیرد.

اینجا است که وظیفه نیروهای نظامی و امنیتی کشور برای حفاظت از جان فرمانده جدید سپاه قدس سنگین می‌شود چون از آمریکا انتظاری جز دشمنی نیست و قاعده دشمنی در دنیای امروز نیز جوان‌مردی نیست، در نتیجه ضروری است نیروهای امنیتی و نظامی ایران تلاشی چندین برابر را برای حفظ جان اسماعیل قاآنی به کار بگیرند.

هرچند که فرماندهان دلیر ایران مشتاق شهادت و جان دادن برای این مرز و بوم و مردمش هستند، اما فرماندهانی در تراز قاسم سلیمانی و اسماعیل قاآنی سرمایه‌های ارزشمندی هستند که خلق شدنشان زمان بسیاری برده و نباید اجازه داد که به سادگی در تیرس دشمنان کشور قرار بگیرند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید