به مناسبت اعلام نهایی نتایج آثار سینمایی حاضر در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی سلام نو به بررسی و معرفی فیلم های حاضر در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر خواهد پرداخت که در بررسی سومین فیلم حاضر در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر به معرفی فیلم «عامه پسند» به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی «سهیل بیرقی» خواهیم پرداخت.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : با اعلام نهایی نتایج آثار سینمایی حاضر در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، فیلم سینمایی «قصه عامه پسند» به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی «سهیل بیرقی» به عنوان یکی از حاضران این دوره از مهمترین رویداد سینمایی کشور معرفی شد.

سهیل بیرقی هم از نسل فیلمسازان جوانی است که با اولین فیلمش یعنی فیلم «من» توانست نظر خیلی از علاقمندان به سینما و منتقدان را به خودش جلب کند، بیرقی که مدتی دستیار عبدالرضا کاهانی بوده به فیلم‌هایی با محوریت زنان علاقه دارد و بعد از فیلم «من» سراغ ساخت درام ورزشی «عرق سرد» رفت که بر مبنای داستان نیلوفر اردلان بود، قهرمان تیم ملی که به خاطر همسرش ممنوع‌الخروج شد و نتوانست در المپیک شرکت کند.

بیشتر بخوانید :

بررسی فیلم «قصیده گاو سفید» / دومین فیلم بهتاش صناعی‌ها

«عامه‌پسند» سومین فیلم سهیل بیرقی از تولیدات مستقل سینما و محصول سال ۱۳۹۸ و ژانر این فیلم اجتماعی است و در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

اسم فیلم جدید بیرقی یادآور اثر محبوب کوئنتین تارانتینوست و این فیلم بیرقی هم فضای زنانه‌ای دارد، «عامه پسند» در ژانر اجتماعی ساخته می‌شود و مانند دو فیلم پیشین بیرقی محور آن یک کارکتر زن است، اما فضایی کاملا متفاوت با دو فیلم قبلی این کارگردان دارد.

بررسی فیلم «سه کام حبس» / فیلمی با سوژه ملتهب در فضای اجتماعی

سهیل بیرقی پس از موفقیت فیلم «عرق سرد» در جشنواره فجر و فستیوال های داخلی و خارجی و کسب چندین جایزه  آخرین ساخته سینمایی خود را با عنوان «عامه پسند» را از اواسط مهر ماه با مدیریت فیلمبرداری حسین جعفریان در شهرضا آغاز کرد و در تهران به پایان رساند.

فیلم «عامه پسند» تکمیل سه‌گانه‌ سهیل بیرقی و در ادامه فیلم‌های قبلی این کارگردان، داستانش در فضایی زنانه و درباره زنان جامعه روایت می شود و شخصیت‌های محوری دو فیلم قبلی این فیلمساز را لیلا حاتمی و باران کوثری بازی می‌کردند که به ترتیب نماینده‌ای از زنان دهه پنجاه و شصت بودند، حالا پرسوناژ اصلی فیلم «عامه پسند»، نماینده‌ی زنی از دهه چهل است که فاطمه معتمد آریا نقش او را به عهده دارد، فاطمه معتمدآریا، هوتن شکیبا و باران کوثری گروه بازیگران ساخته جدید بیرقی را تشکیل می دهند تا شاهد ترکیب متفاوت و تازه ای در سینمای ایران باشیم.

«عامه پسند» دومین همکاری کوثری و بیرقی پس از تجربه «عرق سرد» است.

«عامه پسند» سومین فیلم سهیل بیرقی محسوب می شود و فیلمنامه آن همچون دو اثر قبلی این کارگردان یعنی فیلم های «من» و «عرق سرد» توسط خود او نوشته شده و فضای آن نسبت به فیلم‌های «من» و «عرق سرد» متفاوت است.

در خلاصه داستان فیلم که برآمده از معنی «عامه پسند» در لغت نامه دهخدا است آمده : عامه پسند. [ م مَ / مِ پَ سَ ]، (ن مف‌مرکب) آنچه را مردم معمولی پسندند و یا آنچه را عرف پسندد.

سهیل بیرقی کارگردان و فیلمنامه نویس ۳۳ ساله سینمای ایران متولد ۲۴ مهر ۱۳۶۵ در شهرضا اصفهان است، وی فعالیت در سینما را با دستیار کارگردانی در سال ۱۳۸۵ با فیلم آدم آغاز کرده‌است.

فهرست عوامل فیلم «قصه عامه پسند»

نویسنده، کارگردان : سهیل بیرقی

تهیه‌کننده : سهیل بیرقی

بازیگران : فاطمه معتمدآریا، هوتن شکیبا، باران کوثری و ...

مدیر فیلمبرداری : حسین جعفریان

تدوین : هایده صفی‌یاری

موسیقی‌:‌ کریستف رضاعی

چهره پرداز :‌ مهرداد میرکیانی

مجری طرح : مجید کریمی

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید