داور باسابقه و بین المللی ایرانی معتقد است انصرف تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان می‌تواند هم باشگاه‌های ایرانی را متضرر کند و هم به سود مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیست.

سلام نو – سرویس ورزشی: حالا ماه‌هاست که علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال ایران از جمع ایرانی‌ها خداحافظی کرده و در استرالیا قضاوت می‌کند. داوری که رفتنش از ایران برکت را از داوری برد و بعد از او دو دارو بین المللی و با تجربه دیگر نیز از داوری ایرانی کناره گیری کردند و یا کنار گذاشته شدند تا فوتبال ایران از نظر داوری با ضعف‌هایی مواجه شود.

علیرضا فغانی در گفت و گو با سلام نو، درباره شرایطش در استرالیا گفت: خداروشکر همه چیز خوب است و اتفاقات عجیب و غریبی نمی‌افتد از شرایط راضی هستم اما دلم برای ایران تنگ شده است. زندگی در این جا با ایران تفاوت‌های بسیاری دارد و در ابتدا برای من سخت بود بتوانم خودم را وقف دهم البته این اولین بار نبود به استرالیا آمدم قبلا بارها به دلیل قضاوت در لیگ قهرمانان آسیا و جام‌های مختلف آسیایی به این کشور آمده‌ام.

وی درباره تفاوت داوری در ایران و استرالیا گفت: از نظر تکنولوژی تفاوت‌های زیادی وجود دارد هر تیم یک زمین با کیفیت دارد و سیستم وی ای

آر در همه ورزشگاه‌ها دیده می‌شود. مسوولان کمیته داوران استرالیا به شدت روی داروی حساس هستند و سعی می‌کنند داورها دغدغه‌ای نداشته باشند. این جا داوران خوبی داریم و من زود توانستم با برخی از آنها ارتباط برقرار کنم. دستمزدم نسبت به مخارج زندگی در استرالیا بیشتر از زمانی بود که در ایران حضور داشتم. همچنین فضای داور در کشور متفاوت است مثلا اگر سوتی علیه یک تیم زده شود تمام بازیکنان آن تیم حمله ور نمی‌شوند و اعتراض زیادی انجام نمی‌دهند این فرهنگی است که باید در فوتبال ما جمع شود تا اتفاقاتی مثل جام ملت‌های 2019 تکرار نشود.

این داور بین المللی درباره قضاوت این فصل لیگ قهرمانان آسیا در نبود تیم‌های ایرانی گفت: من نمی توانم در این باره صحبت کنم به هر حال من یک داور ایرانی هستم که به عنوان نماینده این کشور در مسابقات آسیایی شرکت می‌کنم و نماینده ایران در مسابقات بین المللی هستم اما صلاحیت پاسخ به این سوال را ندارم. به هر حال اتفاق عجیبی است که برای فوتبال ایران افتاده و مسوولان فدراسیون باید سعی کنند با راه‌حل‌های مختلف این موضوع را حل کنند زیرا غیبت هواداران پرشور ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا از جذابیت این مسابقات کاهش می دهد و هم می‌تواند لیگ قهرمانان را متضرر کند.

علیرضا فغانی در پایان درباره احتمال بازگشتش به کشور و قبول مسئولیت داوری گفت: از الان زود است بخواهم در این باره صحبت کنم من از شرایط زندگیم راضی هستم و خانواده‌ام را در اولویت قرار دادم من همیشه دوست داشتم به فوتبال و داروی ایران کمک کنم و با برخی از اعضای کمیته داوران در ارتباط هستم فعلا نمی‌خواهم در اینباره صحبت کنم که شک و شبهه به وجود بیاید اما سعی می کنم هر کجا باشم قدمی برای داوران بردارم و برای بهتر شدن وضعیت داوران در ایران تلاش کنم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید