۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
کد خبر: 39860321

مجتبی قهرمانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان گفت: یک محکوم به قصاص پس از 22 سال با تامین دیه از زندان آزاد شد.

به گزارش سلام نو، مجتبی قهرمانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان با اشاره به آزادی یک زندانی پس از 22 سال و نیم با پیگیری و مساعدت دادستان کل کشور در تأمین دیه، در مورد جزییات این پرونده، گفت: در اردیبهشت سال 1376 فردی در جریان یک درگیری با همکارش او را با ضربه چاقو به قتل رساند و پس از دستگیری و رسیدگی قضایی محکوم به قصاص نفس شد.

وی با بیان اینکه اولیای دم گذشت را منوط به دریافت دیه کرده بودند و قاتل نیز توانایی پرداخت دیه را نداشت، افزود: دادستان کل کشور در سفری که اخیرا به بندرعباس داشت در جریان موضوع قرار گرفت و بر اقدامات لازم برای پیگیری و فراهم کردن مقدمات آزادی این فرد تاکید و شخصاً نیز مبلغی را جهت تأمین دیه پرداخت کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان بیان داشت: با اعزام نماینده ستاد دیه به استان خراسان جنوبی و شناسایی اولیای دم و مذاکره با آنها و پادرمیانی معتمدین و جمع‌آوری مبلغی دیگر از خیرین، نهایتاً رضایت دختر و همسر مقتول اخذ و زندانی پس از بیست و دو سال و نیم تحمل زندان، آزاد شد.

وی خاطرنشان کرد: آزادی زندانیان نیازمند و افرادی که به لحاظ مشکلات مالی و اقتصادی در زندان مانده‌اند قطعاً دارای اجر فراوان اخروی است و موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

/فارس

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید