در پی ردصلاحیت الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی وی اقدام به انتشار نامه‌ای خطاب به دبیر شورای نگهبان کرد.

به گزارش سلام نو، در نامه الیاس حضرتی خطاب به آیت‌الله جنتی آمده است: در این اوضاع و احوال عجیب و غریب، از جانب هیات نظارتِ زیرنظر حضرتعالی خبر رسید که به اسلام التزام ندارم و صلاحیتم برای حضور در انتخابات یازدهم رد شده است. قصد دفاع از خودم یا شکایت از رای هیات نظارت ندارم. اعتراضی هم نمی‌کنم. مردم و تاریخ به بهترین وجه قضاوت‌مان خواهند کرد و به قول و فعل همه ما نمره خواهند داد.

وی در ادامه این نامه با بیان این که «شخصا و قلبا به نهاد شورای نگهبان عقیده دارم و برای تحقق این آرمان به سهم خود تلاش کرده‌ام» در عین حال این نماینده تهران معتقد است که «این نهاد متاسفانه از اصل و شأن خود فاصله گرفته و همین قضاوت‌ها و غربالگری‌ها که صبغه جناحی/ سیاسی دارد و به هیچ‌وجه قابل کتمان نیست، خود حجت موجهی است برای شناخت همین فاصله.»

حضرتی با بیان این که سنگ خود را به سینه نمی‌زند می‌گوید بیشتر نگران تصویر شورای نگهبان است که به ادعای وی «روزبه‌روز در ذهن و ضمیر مردم ایران خاصه جوانان تیره‌تر و تارتر می‌شود و رفتار و گفتار این نهاد قانونی را به تنگ‌نظری و کج‌سلیقگی تعبیر می‌کنند.»

وی با بیان این که بحث رد صلاحیت‌ها مربوط به امروز و دیروز یا این دوره و آن دوره نیست مدعی شد: به نظرم رای اخیر هیات نظارت حجت را بر فعالان سیاسی و دلسوزان معتقد به نظام و انقلاب تمام کرد و به آنها پیام داد که دیگر بیش از این به خدمت و تجدید عهد چهل ساله اصرار نورزند.

حضرتی در عین حال تاکید کرد: البته ما با انقلاب و امام عهدی بسته‌ایم که ردصلاحیت‌های گسترده آن را نقض نمی‌کند. من کماکان خودم را سرباز نظام و وفادار به آرمان‌های انقلاب می‌دانم و برای پیشبرد ایران عزیز از هیچ تلاشی فروگذار نیستم.

نماینده تهران در عین حال مدعی است که این روند «هیچ تناسبی با وضعیت این روزها و گفتمان اتحاد و جذب حداکثری ندارد و جز یک کاسه کردن مجلس به نفع یک گروه و یک جریان به نتیجه دیگری ختم نمی‌شود» و ابراز عقیده کرد: اقدام شما پیشاپیش تنور سرد انتخابات را از قبل هم سردتر کرد و باعث دلسردی بخش‌های زیادی از مردم برای حضور پرشور در انتخابات شد. لابد این مخالفت‌ها و نقدها را کمابیش شنیده‌اید و از آثار تصمیمات‌تان مطلعید و عامدانه و بنابر ملاحظاتی کنارش نهاده‌اید.

وی در پایان از جنتی خواست: دستور فرمایید تا تمام اسناد و مدارکی را که باعث رد صلاحیتم شده‌اند به اطلاعم برسانند تا دقیقا بدانم عدم التزام به اسلام به چه معنی است.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید