با توجه به مخالفت اکثریت نمایندگان برای اعطای مصونیت به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌‌وزیر اسرائیل، کمیته کنست نیز به احتمال بسیار بالا این درخواست را رد خواهد کرد.

به گزارش سلام نو، مشاور حقوقی کنست بناست درباره این‌که رئیس این نهاد نمی‌تواند کمیته‌ای برای بررسی درخواست مصونیت نخست‌وزیر اسرائیل تشکیل دهد، حکم صادر کند.

«ایال ینون»، مشاور حقوقی کنست، بناست امروز -‌یکشنبه- درباره این‌که «یولی ادلشتاین»،‌ رئیس این نهاد نمی‌تواند کمیته‌ای برای بررسی درخواست مصونیت نخست‌وزیر اسرائیل تشکیل دهد حکم صادر کند.

با توجه به این‌که اکثریت نمایندگان، مخالف اعطای مصونیت به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌‌وزیر اسرائیل هستند، کمیته کنست نیز به احتمال بسیار بالا این درخواست را رد خواهد کرد. نمایندگان حزب آبی و سفید، کارگر، اتحاد دموکراتیک و احزاب عرب با اعطای مصونیت به نتانیاهو مخالفت کرده‌اند. «آویگدور لیبرمن»، ‌رهبر حزب اسرائیل خانه ما،‌ نیز اعلام کرد که با این مسئله مخالفت خواهد کرد.

«بنی گانتز»، رهبر حزب آبی و سفید، روز جمعه گفت که به‌محض آن‌که این کمیته در کنست تشکیل شود، اعضای حزبش قدم‌های لازم برای ملغی کردن این کمیته را برخواهند داشت. وی همچنین به ادلشتاین هشدار داد که اگر ینون حکم دهد که رئیس کنست می‌تواند تشکیل کمیته را متوقف کرده و ادلشتاین نیز چنین کند، حزب آبی و سفید در مسیر اخراج ادلشتاین عمل خواهد کرد.

گانتز گفت: «بسیار امیدوارم که تشکیل کمیته با موافقت رئیس کنست روی دهد. اگر چنین نشود، بدون او این کمیته را تشکیل می‌دهیم.»

/ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید