دفتر نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد ایران قبل از حمله به الاسد به ما خبر داده بود.

به گزارش سلام نو، دفتر نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای در واکنش به حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا اعلام کرد که ایران قبل از این حمله به آنها خبر داده بود.

در این بیانیه آمده است: نیمه شب پیامی شفاهی از ایران دریافت کردیم که اعلام کردند آنها پاسخ ترور قاسم سلیمانی را خواهند داد. موشک های ایرانی به دو پایگاه عین الاسد در الانبار و حریری در اربیل و مکان های دیگر آسیب زد.همچنانکه ایران تماس گرفت پیش از این هم آمریکا از حمله خود خبر داد. ما بلافاصله نیروهای خود را در جریان این حمله قرار دادیم و آنها در حال آماده باش بودند. هنوز هیچ گزارشی درباره زخمی و یا کشته شدن نیروهای عراقی و ائتلاف به دست ما نرسیده است.

در ادامه آمده است: عبدالمهدی نخست وزیر در حال رایزنی ها برای جلوگیری از یک درگیری دیگر است. هرگونه تجاوز به حاکمیت عراق را رد می کنیم و حکومت به تلاش خود برای کم کردن تنش ادامه می دهد.نخست وزیر از همان ابتدا تحولات را به دقت زیر نظر دارد و به تماس داخلی و خارجی ادامه می دهد تا جلوی بحران و تنش گرفته شود. در پایان آمده است: از همه طرف ها می  خواهیم که خویشتن داری بیشتری از خود نشان دهند و از زبان عقل و قانون بهره گیرند و به حاکمیت عراق احترام گذارند تا این بحران خطرناک که جنگ ویرانگری برای منطقه و جهان به دنبال خواهد داشت برطرف شود.

همچنین سرتیپ «عبدالکریم خلف»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق طی بیانیه‌ای درباره حمله موشکی امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در پاسخ به شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه و شماری از همرزمانش در بغداد، توضیح داد. وی گفت: ما پیام شفاهی و رسمی ایران درباره پاسخگویی به ترور سلیمانی را دریافت کردیم و فورا، درباره این حمله به فرماندهان نظامی عراق هشدار دادیم تا احتیاط‌های لازم را رعایت کنند. تاکنون هیچ گزارشی درباره خسارات جانی احتمالی از سوی طرف عراقی و همچنین نیروهای ائتلاف دریافت نکرده‌ایم. سرتیپ خلف در ادامه گفت که نخست‌وزیر عراق تماس‌های داخلی و خارجی متعددی برای مهار این مسئله و عدم ورود به جنگی باز برقرار کرد.

/بهار نیوز

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید