کوالا در دسته گیاهخواران محسوب می‌شوند و  بومی استرالیا است . از نظر شکل ظاهری کوالا شباهت زیادی به وامبت دارد . کوالایی که تازه به دنیا آمده است از شیر مادر تغذیه می‌کند و در سن ۶ تا ۷ ماهگی مادرش به او غذای ویژه ای می دهد که در اصل مدفوعشان می باشد با این کار مادر ابتدا با کمک مدفوع میکروارگانیسم‌های مورد نیازی که برای هضم گیاه لازم است در سیستم گوارش کوالای نوزاد باشد را فراهم می‌کند و سپس تغذیه اصلی که خوردن برگ اکالیپتوس می باشد را آغاز می کند.

در این مطلب از سلام نو همه چیز راجع کوالا برای شما بیان می شود .

محل زندگی کوالا

کوالا در جنگل‌های اکالیپتوس استرالیا زندگی می کند و هر شب با دست های پر قدرت خود از شاخه ها بالا می رود و برگ های سخت اکالیپتوس را می جود .

تغذیه کوالا

کولا روزانه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم از درخت اکالیپتوس تغذیه می کند و  به علت آنکه همیشه از برگ اکالیپتوس تغذیه می کند همیشه بوی برگ این درخت را می دهد و حیوان دیگری در جهان وجود ندارد که مانند کوالا برگ های سخت درخت اکالیپتوس را بتواند بخورد .

کوالایی که تازه به دنیا آمده است از شیر مادر تغذیه می‌کند و در سن ۶ تا ۷ ماهگی مادرش به او غذای ویژه ای می دهد که در اصل مدفوعشان می باشد با این کار مادر ابتدا با کمک مدفوع میکروارگانیسم‌های مورد نیازی که برای هضم گیاه لازم است در سیستم گوارش کوالای نوزاد باشد را فراهم می‌کند و سپس تغذیه اصلی که خوردن برگ اکالیپتوس می باشد را آغاز می کند .

کوالا به چه معناست؟

کوالا در زبان بومی استرالیا به معنای "آب نخور" می باشد زیرا این حیوان به ندرت آب می خورد و  آب مورد نیاز بدن خود را از طریق برگ دریافت می‌کند .

خواب کوالا

کوالا از درخت اکالیپتوس بالا می‌رود و به درخت می چسبد و برای ساعت های طولانی در بالای درخت می ماند و می تواند به مدت ۲۰ ساعت در روز بخوابد .

مشخصات ظاهری کوالا

قد کوالا حدود ۶۰ و ۸۵ سانتی متر می‌باشد و وزن آن معمولاً حدود ۱۴ کیلو گرم است با وجود آن که مردم آن را خرس می نامند اما این حیوان اصلاً خرس نمی باشد .

تهدیدات کوالا

اگرچه کوالا در معرض انقراض نمی باشد و قانون از آن محافظت می کند اما زیستگاه او در معرض نابودی است و متاسفانه ۸۰ درصد خانه‌های کوالا ها به دلیل ساخت و ساز بشر و آتش‌سوزی از بین رفته است .

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید