معمولاً در روابط زناشویی مشکلاتی پیش می آید که یکی از طرفین مقصر آن می باشند و در شرایطی فرد مقصر قصد منت کشی دارد و می خواهد برای بهبود شرایط  همسر خود اعتراف کند که اشتباه کرده است و احساساتش را در میان بگذارد ، اما بهتر است شما روش های درست منت کشی را بلد باشید تا به بهترین شکل ممکن رابطه خود را بهبود ببخشید.

دلجویی کنید

دلجویی نکردن بعد از یک مشاجره موجب می‌شود علاقه افراد نسبت به یکدیگر به مرور کم شود پس بهتر است که مهارت های لازم را برای ترمیم آسیب احساسی داشته باشید .

قبول اشتباه

اگر شما موجب دعوا و قهر و مشاجره در زندگی خود شده اید بهتر است که این اشتباه را بپذیرید و برای جبران اشتباه خود متوسل به دروغ نشوید زیرا اگر فرد مقابل متوجه شود که شما با او صادق نمی باشید دلخوری او بیشتر می‌شود و حتی موجب جر و بحث بیشتر می گردد و در مواردی حاد به طلاق روی آورده می شود .

مشکل را ریشه یابی کنید

بعد از یک مشاجره بهتر است که شما علت مشاجره خود را ریشه یابی کنید در اکثر مواقع زوجین بر روی مشکلات خود سرپوش می گذارند و هیچ گاه سعی نمی کنند ریشه مشکلات را پیدا کنند و این موجب می شود که دوباره در شرایطی مشابه موجب جر و بحث شود و دوباره خود را نشان دهد پس بهتر است است سعی کنید همدیگر را بفهمید و به احساسات یکدیگر اهمیت دهید گذشته را فراموش کنید

اشتباهات همسر خود را مدام به او بازگو نکنید سعی کنید فراموش کنید اگر شما از همسر خود کینه به دل بگیرید زندگی برای شما و همسرتان قطعاً سخت‌تر می گذرد.

به همسر خود بفهمانید که شما دشمنش نیستید

اگر در هنگام مشکلات و بیان آن با همسر خود ، یکی از طرفین از کوره در رفت و صدای خود را بلند کرد فرد دیگر به سمت او برود و با صدای آرام به او بفهماند که او را دوست دارد و دشمنش نمی باشد و دلش می‌خواهد که این مشکل هر چه زودتر برطرف شود  .

تاثیر محیط در دعوا

محیط اطراف می تواند بر روی احساسات طرفین تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد پس بهتر است که محیط اطراف خود را همیشه آراسته و زیبا نگه دارید .

از گفتن معذرت خواهی نترسید

غرور خود را کنار بگذارید و در رابطه زناشویی خود از اینکه به فرد مقابل بگوید اشتباه کرده‌اید نترسید  .

انتقاد پذیر باشید

برای آنکه مشکلات شما از بین بروند لازم است که انتقادپذیر باشید پس بهتر است که همیشه به حرف های طرف مقابل گوش دهید و پذیرا باشید .

محیط دعوا را ترک کنید

در هنگام دعوا ممکن است دچار تپش قلب شود و فشار خون بالا برود و چیزهایی را بیان کنید که برای فرد مقابل خوشایند نباشد پس بهتر است قبل از آنکه حرفی بزنید که هم شما و هم طرف مقابل از آن پشیمان شوید بهتر است است به مکانی خلوت بروید و بر خود مسلط شوید .

از گفتن دوستت دارم غافل نشوید

هرگاه احساس کردید ممکن است دعوایی بین شما و همسرتان رخ بدهد در نظر بگیرید که برای بیان احساس خود پیش قدم شوید و به او بفهمانید که او را دوست دارید و این دعواها نمی‌تواند تاثیری در دوست داشتن شما داشته باشد.

بخشش داشته باشید

اگر فرد مقابل از شما عذر خواهی کرد سعی کنید که فردی رئوف باشید و مشکل پیش آمده را از ذهن خود پاک کنید این کار سبب بازگشت دوباره رابطه گرم و صمیمی شما می شود.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید